امروزه یکی از محورهای اصلی برای بازاریابی استفاده از اینستاگرام می باشد چرا که در اینستاگرام طیف وسیعی از مخاطبان می باشند که باعث اثربخشی بازاریابی می شود در بازاریابی اینستاگرام تاثیر مستقیم بر جذب مشتریان می باشد تحقیقات و مطالعات فراوانی که انجام شده است تقریباً ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام از برند خاصی پیروی می کنند که در شبکه‌های اجتماعی پیج های آنها را دنبال می‌کنند و 60 درصد آن‌ها محصولات را از طریق همین تبلیغات اینستاگرامی خریداری می کنند.
داشته باشید که اگر شما محصولاتی را در شبکه اینستاگرام تبلیغ کنید تقریباً 30 درصد کاربران از آن استقبال کرده و خریداری می‌کند.

اکثر مردم جهت کشف و خرید محصولات و خدمات جدید است و بندهای خاصی تبلیغات اینستاگرام را مشاهده میکنند که یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام می باشد.
کسب و کارهایی که اینستاگرام تبلیغ می‌کنند بسیار خوب و قابل توجهی را از آن خود کردند که می خواهیم شما را با بازاریابی در اینستاگرام آشنا کنیم.

استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی

بازاریابی اینستاگرامی با ساختن حساب تجاری

شما می توانید پس از نصب برنامه اینستاگرام می توانید اکانت اینستاگرام را نصب کنید در نظر داشته باشید یا اکانتی که شما برای خود می سازید شخصی می باشند و برای اینکه به حساب تجاری تبدیل کنید وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و از قسمت اکانت از گزینهSwitch to Professional Account را انتخاب کنید.
پس از آن گزینه Business را انتخاب کنید.
حالا وقت آن است که شما نوع کسب و کار خود را انتخاب نمایید.
پس از آن می توانید وارد صفحه خود شده و شروع به فعالیت نمایید در نظر داشته باشید که در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما میتوانید به صفحه تجاری فیسبوک نیز متصل شوید.

چیدن استراتژی در اینستاگرام

در این مرحله شما باید مخاطب هدف خود را تعیین کنید:
قبل از آنکه شما محتوایی را در اینستاگرام منتشر کنید باید مخاطب هدف خود را مشخص نماییم در نظر داشته باشید که اکثر کاربران اینستاگرام زیر ۳۵ سال می باشند درباره رقبا و مخاطبان خود حتماً بررسی و تحقیق نمایید.
پس از آن اهداف خود از بازاریابی در اینستاگرام را باید مشخص نمایید.
برای ارسال کردن پست در اینستاگرام حتماً یک برنامه زمانی منظم برای خود در نظر بگیرید.
با توجه به کسب و کار خود تایم و زمان مشخصی را برای انتشار پست های مورد نظر خود را تعیین نمایید اگر شما می خواهید در صنایع خوراکی و نوشیدنی موفق شوید بهتر است در حوالی ساعت دوازده ظهر پست های خود را منتشر نماید.
توجه داشته باشید که شما می توانید برای به دست آوردن زمان مناسب برای پست می توانید در زمان های مختلفی پست های مورد نظر خود انتشار دهید و میزان و بازخورد را در ساعت های مختلف در نظر بگیرید.
و اما نکته کلیدی که در اینجا قرار دارد این است که زمانی که مخاطبان شما در اینترنت حضور دارند شما میتوانید بخش Insights اینستاگرام زمان آنلاین بودن دنبال کننده های خود را داشته باشید.

بهینه کردن پروفایل اینستاگرام

برای این کار شما می توانید بیو اینستاگرام را تکمیل کنید قسمت بیو از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می توانید تنها ۱۵۰ کاراکتر را در این قسمت وارد کنید سعی کنید در این قسمت برند خود را معرفی کنید و همچنین شماره‌های تماس و هشتگ هایی که قابل کلیک باشد را می‌توانید در اینجا بگنجانید.
همچنین سعی کنید از یک تصویر مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم برای پروفایل خود می توانید از لوگو یا نماد کسب و کار خود استفاده نمایید چه که باعث ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در بازاریابی شما میباشد اندازه تصویر پروفایل در اینستاگرام معمولاً ۳۲۰ پیکسل می باشد و به صورت دایره وار در پروفایل شما قابل مشاهده می باشد ‌.
و در مرحله بعدی شروع به اشتراک گذاری محتوا کنیم سعی کنید محتوای شما به روز بوده و همچنین گویای کسب و کار شما باشد.
در مرحله پایانی در نظر داشته باشید که نه تنها در صورتی که نیاز باشد تغییراتی را جهت بهتر شدن محتوا ایجاد کنید.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی می باشد که بسیار موثر می باشد در بازاریابی و در فروش محصولات می توانید از اینستاگرام استفاده کنید با توجه به نکاتی که در فوق ذکر شد برای بازاریابی از اینستاگرام کمک بگیرید.