بسیاری از کاربران اینستاگرام بعد از قرار دادن یک پست منتظر نظرات کاربران هستند. کامنت‌ها یا نظرات کاربران این امکان را به مالکان صفحه می‌دهد که بتوانند پست‌های بهتری در آینده انتخاب کنند و ایده های خود را با کاربران سایت در اشتراک بگذارند.

اگر صفحه شما، صفحه کاری و تجاری است، کامنت‌ها مهمترین روش برقراری ارتباط با مخاطبان است. اما اگر پیج شما یک پیج شخصی است و تعداد کاربران زیادی در آن عضو هستند. ممکن است کامنت ها برای شما دردسرساز شوند. از این رو الگوریتم های اینستاگرام به شکلی طراحی شده اند که شما بتوانید با بستن کامنت اینستارگرام، به آنها نظم داده و صفحه خود را مدیریت نمایید. در ادامه به بررسی نحوه فیلتر کردن، حذف یا بستن کامنت‌ها می‌پردازیم.

نحوه فیلتر کردن کامنت‌ها در اینستاگرام

متاسفانه تعداد کامنت‌هایی که در آنها از لغات و کلمات غیراخلاقی استفاده شده است روز به روز در حال افزایش است. اما اینستاگرام روش‌های بسیار ساده‌ای برای فیلتر کردن این کلمات ایجاد نموده است که در ادامه به سه مورد از این روش‌ها می‌پردازیم. فیلتر کردن، حذف یا بستن کامنت ها صفحه شما را برای عموم بازدید کنندگان امن می نماید.

روش فیلتر کردن اتوماتیک کامنت‌ها

با وارد شدن در قسمت comment گزینه ای وجود دارد به نام hide offensivecomment که با فعال کردن آن الگوریتم‌های اینستاگرام فعال می‌شوند. به این شکل که هر کلمه غیراخلاقی که کاربران اینستاگرام قبلا آن را انتخاب نموده‌اند را فیلتر می‌کند. به این شکل کاربران نمی توانند از این کلمات در پست های شما استفاده نمایند.

فیلتر به صورت دستی

فیلتر کرن کامنت ها به صورت دستی

در قسمت comment گزینه ای وجود دارد که با انتخاب آن می توانید به صورت دستی کلماتی که از نظر شما غیر اخلاقی هستند را یادداشت کنید. برای این که یه این قسمت دسترسی پیدا کنید باید از مسیر settings   privacy  comment   گزینه manual filter را انتخاب کنید. حال کلمات مورد نظرتان را در قسمت Custom Keywords تایپ نمایید.

فیلتر کامنت ها با کمک دستور filter most reported world

با کمک دستور filter most reported world نه تنها از قرار دادن کامنت های غیر اخلاقی به زبان فارسی جلوگیری می شود. بلکه این دستور کلمات غیر اخلاقی تمام زبان های دنیا را برای شما فیلتر می نماید. البته لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این دستور باید گزینه manual filter را فعال نمایید.

بیشتر بخوانید: روش هشتگ گذاری در اینستاگرام و جذب شگفت انگیز فالوور

نحوه بستن کامنت اینستاگرام

قبلا گفته شد که فیلتر کردن، حذف یا بستن کامنت به مدیریت بهتر صفحه کمک می کند. بسیاری از هنرمندان بعد از قرار دادن پست های خود علاقه ای به داشتن کامنت های دیگران ندارند. دلیل این امر تعداد بسیار زیاد کامنت های منفی دریافت شده از طرف فالورزها است. به همین دلیل اینستاگرام امکان بستن کامنت ها حین قرار دادن پست و حتی بعد از آن را برای مالکان پیچ فراهم آورده است.

بستن کامنت ها حین قرار دادن پست

برای بستن کامنت حین قرار دادن پست در اینستاگرام باید عکس یا ویدئو خود را آماده نمایید. بعد از گذراندن تمام مراحل زمانی که به مرحله Advanced Setting رسیدید گزینه Turn off Commenting را فعال کنید. به این شکل بعد از انتشار تصویر کاربران امکان قرار دادن کامنت را نخواهند داشت.

فیلتر کردن حذف یا بستن کامنت

فیلتر کردن حذف یا بستن کامنت

بستن کامنت بعد از انتشار پست

در صورتی که پست شما منتشر شد و شما تصمیم گرفتید از قرار دادن کامنت زیر آن ممانعت کنید. کافی است که روی گزینه سه نقطه کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Turn of Commenting را انتخاب نمایید.

بستن کامنت بعد از انتشار پست