قابلیت استوری در اینستاگرام، از قابلیت‌های بسیار جذاب برای به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی و یا پست‌های موقت کاری است. اما گاهی پیش می‌آید که مشاهده بعضی استوری‌ها را برای گروهی از افراد مناسب نمی‌بینید. در این صورت باید قابلیت hide story را فعال سازید. این قابلیت با ‌پنهان کردن استوری، اجازه نمی‌دهد فرد یا افراد مورد نظر استوری شما را مشاهده کنند. تا زمانی که این قابلیت فعال است، هیچ کدام از استوری‌های شما برای فرد مورد نظر نشان داده نمی‌شود. با غیر فعال کردن این قابلیت فرد قادر خواهد بود مجددا استوری‌های شما را مشاهده نماید.

مراحل مخفی کردن استوری از دیگران

hide story قابلیتی است که به ساده ترین شکل ممکن ‌می‌توانید اجرا نمایید تا دیگران نتوانند استوری شما را مشاهده کنند. توجه به این نکته خالی از لطف نیست که اگر اکانت شما خصوصی سازی یا private باشد، تنها افرادی قادر به مشاهده استوری شما هستند که شما آنها را فالو کرده باشید. اما اگر در حالت عمو‌می‌یا public باشد همه افراد قادر خواهند بود استوری شما را مشاهده نمایند.

‌پنهان کردن استوری در تنظیمات اینستاگرام

یکی از راحت‌ترین روش‌های ‌پنهان کردن استوری اینستاگرام فعال کردن گزینه hide story  از تنظیمات اکانت شخصی است. با این کار ‌می‌توانید افرادی که تمایل ندارید استوری شما را مشاهده کنند را‌ هاید نمایید. برای این کار ابتدا باید به اکانت شخصی خود وارد شوید.

1.منوی همبرگری را فشار دهید تا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

2.گزینه Settings را فشار دهید تا تنظیمات کلی اینستاگرام برای شما باز شود.

حال باید وارد گزینه Privacy شوید. در این گزینه تمام قابلیت‌های اینستاگرام که برای خصوصی سازی آن نیاز دارید لیست ‌می‌شود.

در میان این گزینه‌ها باید وارد گزینه story شوید.

حال در قسمت Hide Story From گزینه people را لمس کنید.

حال با لیستی از مخاطبین مواجه ‌می‌شوید که با انتخاب نام فرد یا افراد مورد نظر ‌می‌توانید استوری‌های خود را از آنها مخفی نگه دارید. در ضمن در صورتی که تعداد مخاطبین شما زیاد است کافی است که از گزینه  search کمک گرفته و نام حساب کاربری آن را سرچ کنید. در صورتی که تیک آبی در کنار نام افراد ظاهر شود یعنی شما آنها را در لیست خود جای داده اید. حال با لمس فلش بالا و سمت چپ صفحه ‌می‌توانید تنظیمات اعمال شده را سیو نمایید.

‌پنهان کردن استوری اینستاگرام از صفحه کاربری دیگر کاربران

در ابتدا نحوه ‌پنهان کردن استوری از افرادی که در لیست مخاطبین شما قرار دارند را آموزش دادیم. اما اگر اکانت شما public باشد، تمام افراد قادر خواهند بود که استوری‌های شما را ببینند حتی اگر شما آنها را فالو نکرده باشید و یا آنها شما را فالو نکرده باشند. در این صورت این اکانت‌ها در لیست مخاطبین شما نیستند. برای ‌پنهان کردن استوری اینستاگرام از افرادی که در لیست مخاطبان شما نیستند باید به اکانت شخصی آنها بروید. . برای این کار اکانت فرد مذکور را یافته و وارد آن شوید. با لمس منوی همبرگری با لیستی از تنظیمات مواجه ‌می‌شوید. برای مخفی کردن استوری تنها کافی است که Hide Your Story را لمس نمایید. در این صورت این فرد به هیچ عنوان قادر نخواهد بود به استوری‌های صفحه شما دسترسی داشته باشد.

‌پنهان کردن استوری از طریق منوی منتشر شده

یکی از قابلیت‌های جذاب اینستاگرام امکان ‌پنهان کردن استوری از کاربرانی است که در حال تماشای استوری شما هستند. این در زمانی به کار شما ‌می‌آید که فردی در حالی که استوری شما را تماشا ‌می‌کند، به شما توهین کرده و شما قصد دارید با ‌پنهان کردن استوری ، از این به بعد اجازه مشاهده استوری‌های خود را به او ندهید. برای این کار باید مراحل زیر را ادامه دهید.

در قسمت خانه یا هوم اینستاگرام، استوری منتشر شده را لمس کنید.

در قسمت پایین و سمت چپ افرادی که استوری شما را مشاهده کرده اند نشان داده ‌می‌شود. آن را لمس کنید.

در صفحه باز شده روی گزینه چشم که در شکل نمایش داده شده است ضربه بزنید.

حال ‌می‌توانید لیست افرادی که استوری را مشاهده نموده اند را ببینید. فرد مورد نظر را بیابید و با لمس گزینه سه نقطه تنظیمات را مشاهده نمایید.

با انتخاب کزینه Hide Story From اجازه مشاهده استوری را از اکانت مورد نظر ‌می‌گیرید.

فقط در انتها نیز باید گزینه hide  را لمس نمایید.

آیا کاربردی که استوری از او پنهان شده متوجه این موضوع خواهد شد؟

خوشبختانه یا متاسفانه فردی که با ‌پنهان کردن استوری در اینستاگرام از دیدن استوری شما محروم شده است متوجه این امر نخواهد شد. مگر اینکه به کمک اکانت دیگری وارد حساب شما شده و استوری شما را مشاهده نماید.

آیا ‌می‌توان از لیست Hide Story From خارج شویم؟

اگر فردی استوری‌هایش را از شما پنهان کرده باشد به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را Unhide نمایید. تنها صاحب اکانت ‌می‌تواند از روش‌های مختلف استوری را برای شما به نمایش در بیاورد.

چگونه استوری را فقط برای یک فرد خاص بگذاریم؟

تنها در صورتی ‌می‌توانید استوری را تنها برای یک فرد خاص به نمایش دربیاورید که آن فرد را در لیست close friends خود داشته باشید. در این صورت ‌می‌توانید برای لیست close friends استوری نمایید.

چگونه استوری هیدن شده را ببینیم؟

برای دیدین استوری مورد نظر باید یک اکانت جدید بسیازید. اگر حساب فرد مورد نظر private باشد تا زمانی که شما را confirm نکند امکان مشاهده استوری را نخواهید داشت.