اینستاگرام نه تنها یک شبکه اجتماعی برای تمامی اقشار و برای ایجاد روابط گسترده محسوب می‌­شود. بلکه محل مناسبی برای کسب و کارهای مختلف نیز هست. این اپلیکیشن برای صاحبان کسب و کار شرایطی فراهم نموده تا بتوانند پیج بیزینس اینستاگرام مخصوص به کسب و کار خود را بسازند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از این امکان اینستاگرام رونمایی شد و پس از آن بود که محبوبیت این شبکه اجتماعی چندین برابر شد. این نوع پیج‌­ها مانند هر پیج دیگری دارای یک سری مزایا و معایب هستند که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم. و طرز استفاده از پیج­های بیزینسی را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

ساخت بیزنس اکانت

آشنایی با بیزینس اکانت

برای اینکه بتوانید از تمامی امکانات پیج بیزینس اینستاگرام بهره ببرید باید یک بیزینس اکانت بسازید. این نوع اکانت برای افرادی مناسب است که می­خواهند در اینستاگرام کسب و کار داشته باشند، هنر خود را عرضه کنند و یا محصولاتی برای فروش و یا مبادله داشته­ باشند. با استفاده از این نوع پیج می توانید به درآمدهای کلانی در اینستاگرام دست پیدا کنید. با استفاده از این پیج­ها می­توانید رفتار کاربران خود را ارزیابی کنید، با آن­ها تماس داشته باشید و تبلیغات داشته باشید.

پیج بیزینس اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم می­کند. تا بتوانید با توجه به رفتار و برخورد مشتریان فروش و عرضه امکانات خود را گسترش دهید. به عنوان مثال اگر در زمینه فروش لباس در اینستاگرام فعالیت دارید. پیج بیزینس شما این امکان را برایتان فراهم می­کند تا با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران به خوبی بتوانید تشخیص دهید کدام محصولاتتان فروش بیشتری دارد. و یا کدام محصولات مورد استقبال قرار گرفته­اند و به این ترتیب می­توانید تجارت خود را به خوبی مدیریت کنید.

 

ساخت پیج بیزینس اینستاگرام

در این قسمت می­خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه حساب کاربری عادی خود را به یک پیج بیزینس اینستاگرام تبدیل کنید. مراحل ساخت بیزینس اکانت:

  • اگر پیج فیس بوک دارید که هیچ، در غیر این صورت اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پیج فیس بوک برای خود بسازید.
  • وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.
  • در قسمت تنظیمات گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید.
  • در این مرحله از شما خواسته می­شود که وارد اکانت فیس بوکتان شوید.
  • پس از وارد شدن به پیج فیس بوک، این دو به هم متصل خواهند شد. و دیگر برای هیچ بیزینس اکانت دیگری نمی­توانید از آن استفاده کنید.
  • پس از این مرحله یکی از اطلاعات تماس که در فیس بوک ثبت کرده ­اید. مانند شماره تلفن یا ایمیل را باید وارد کنید و پس از این مرحله به راحتی پیج بیزینس اینستاگرام شما ایجاد می شود.

ویژگی پیج بیزنس اینستاگرام

 

ویژگی های پیج بیزینس اینستاگرام

پیج بیزینس اینستاگرام امکانات جالبی برای کابران خود فراهم می­‌نماید. با استفاده از آن می­توانید به راحتی محصولات خود را عرضه کنید، با مشتریان خود در ارتباط باشید و فروش خود را گسترش دهید.

تبلیغ محصولات پیج

یکی از ویژگی­هایی که برای صاحبان پیج بیزینس اینستاگرام فراهم شده است گزینه Promotions است که در کنار گزینه تغییر پروفایل در این پیج مشاهده خواهید نمود. این گزینه این امکان را برای شما فراهم می­کند تا بتوانید پست­های تبلیغاتی بسازید و در پیج خود انتشار دهید. می­توانید در این نوع پست­ها، لینک وب سایت خود را نیز قرار داده و برای کاربران این امکان را فراهم کنید تا بتوانند از تمامی امکانات سایت شما بهره مند شوند.

همچنین اگر افراد تمایل داشته باشند هریک از پست­های خود را تبدیل به تبلیغات کنند فقط کافیست سه نقطه بالای هر پست را زده و گزینه Promote را انتخاب کنند. اما این قابلیت هنوز برای کاربران ایرانی فراهم نشده است.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان و کاربران

ابزار Insights در پیج بیزینس اینستاگرام قرار گرفته است که با استفاده از آن می­توانید. ببینید کدام پست­ها بازدید بیشتری داشته­اند و در واقع بازدید تمامی پست­ها را در اختیارتان قرار می­دهند و یا کسانی که با شما همکاری مشترک دارند را می­توانید ببینید. توجه داشته باشید تا زمانی که اکانت خود را به بیزینس اکانت تبدیل نکرده باشید نمی توانید آمار کامل پیج خود را داشته باشید.

ارتباط با مشتریان

 

ارتباط با مشتریان

پیج بیزینس اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات تماس، وب سایت فروش، محل کسب و کار در اختیار کابران پیج قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید اطلاعات تماس را به پروفایل اضافه کنید. فقط کافیست گزینه Edit profile را زده و سپس اطلاعات لازم در زمینه کسب و کارتان را به پروفایل اضافه کنید.

امکان قرار دادن لینک در استوری

فقط در صورتی می توانید در استوری، لینک قرار دهید که پیج بیزینس اینستاگرام داشته باشید. در غیر این صورت این امکان برای شما فراهم نخواهد بود و تنها کسانی می توانند از این قابلیت استفاده کنند. که حداقل ده هزار فالوور داشته باشند.

معایب پیج های تجاری اینستاگرام

  • در صورتی که پیج بیزینس اینستاگرام داشته باشید، باید هزینه تبلیغات و پست گذاری را به اینستاگرام بپردازید.
  • اگر شما صاحب یک پیج معمولی باشید و سپس آن را به پیج بیزینس تبدیل کنید. ظاهر پیج شما تغییر خواهد کرد و ممکن است بعضی از فالوورهای پیشین خود را از دست بدهید.
  • اگر پیج خود را به بیزینس اکانت تغییر دهید دیگر به هیچ عنوان نمی­توانید آن را به حالت خصوصی در بیاورید. و پیج شما به حالت عمومی در خواهد آمد و برای همه قابل مشاهده خواهد بود.
  • پیج بیزینس اینستاگرام نسبت به پیج­ شخصی در مرورگر کمتر دیده می شود.

کلام آخر

اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید. تجارت منحصر به فرد خود را داشته باشید و هر روزه به مشتریان شما افزوده شود. پیشنهاد ما به شما این است که پیج خود را به پیج بیزینس اینستاگرام تبدیل کنید تا بتوانید از تمامی امکانات آن بهره مند شوید. این پیج قابلیت های فراوانی دارد و با استفاده از آن به راحتی می توانید تجارت خود را به همگان معرفی کنید. و به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنید.