بازیابی لایو اینستاگرام یکی از جدیدترین قابلیت های این شبکه اجتماعی است که افراد پس از اجرای لایو می توانند آن را با فالوئرهای خود به مدت ۲۴ ساعت به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید اینستاگرام را به نسخه جدید ارتقا دهید. در گذشته پس از اتمام، لایو از صفحه پروفایل افراد حذف می شد. برای اینکه بتوانید لایو اجرا شده را در پیج خود داشته باشید باید پس از پایان اجرا، share را انتخاب کنید تا لایو، روی پروفایل استوری شود. با این کار یک آیکون روی تصویر پروفایل ایجاد می شود که لایو را به فالوئرهای شما اطلاع می دهد. یک نوتیفیکیش هم به هنگام اجرای لایو برای فالوئرها می رود که با استفاده از آن می توانند به تماشای لایو شما بنشینند و یا شاید تمایل داشته باشند آن را ذخیره کنند.

همچنین شاید کاربران ممکن است بخواهند لایو را ذخیره کنند و به صورت استوری و یا پست به اشتراک بگذارند. اگر علاقه مند به بازیابی لایو اینستاگرام هستید و فکر می کنید لایو می تواند برای کاربرانتان جذاب باشد و تمایل داشته باشند دوباره ببینند با ما همراه باشید تا با روش های ذخیره لایو اینستاگرام آشنا شوید.

نکات جالب درباره اشتراک گذاری لایو

  • در مورد بازیابی لایو اینستاگرام هیچ محدودتی ندارید. تفاوتی ندارد که شما در طول یک روز چه تعداد لایو می گیرید. تمامی آن ها قابل ذخیره در پروفایل هستند و کاربران می توانند به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.
  • لایک ها و کامنت ها پس از اتمام لایو و تماشای مجدد باز هم قابل مشاهده هستند. و به خصوص برای کسب وکارها و یا مشاغلی که نظرات بینندگان برایشان با اهمیت است می توانند مجددا لایو را تماشا کنند. و از نظرات فالوئرهای خود استفاده کنند. کاربران نیز می توانند از لایک ها و کامنت ها دیدن کنند.

بازیابی لایو اینستاگرام

استفاده از گوشی های اندروید برای ذخیره لایو

با توجه به مدل گوشی خود می توانید برای بازیابی لایو اینستاگرام اقدام کنید و لایو را به هنگام اجرا ذخیره کنید. در سری جدید گوشی های ال جی و سامسونگ قابلیت ضبط فیلم روی نوار ابزار بالای صفحه فراهم شده است. برای این کار به هنگام اجرای لایو کافیست نوار بالای صفحه را پایین کشیده و Record را بزنید تا لایو ذخیره شود. در صورتی که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمی کند می توانید اپلیکیشن Az Screen Recorder را دانلود کرده و به راحتی لایو را ذخیره کنید. پیش از استفاده از این روش حتما کیفیت و سرعت اینترنت را بررسی کنید. به دلیل اینکه ممکن است مکث هایی به هنگام پخش ویدئو مشاهده کنید که از کیفیت کلیپ لایو کاسته خواهد شد.

استفاده از گوشی های IOS برای ذخیره لایو

گوشی های آیفون سری ۱۱ به بعد از این قابلیت پشتیبانی می کنند و می توانید برای سیو لایو از منوی دسترسی گوشی آن را فعال کنید و لایو را ذخیره کنید.

استفاده از برنامه های ذخیره لایو

برنامه های متنوعی برای ذخیره و بازیابی لایو اینستاگرام طراحی شده اند که با استفاده از آن ها می توانید لایو را در گالری خود ذخیره کنید و هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید آن را ببینید. در ادامه با بهترین نرم افزارهای ذخیره لایو آشنا خواهید شد.

۱.اپلیکیشن اندرویدی Story saver

محبوب ترین اپلیکیشن برای ذخیره و بازیابی لایو اینستاگرام است. این برنامه از امکاناتی همچون دانلود لایو، دانلود IGTV، ذخیره استوری هایلایت ها و استوری ها، دانلود عکس پروفایل کاربران، دانلود فیلم و عکس و امکان اشتراک گذاری تمامی آن ها در دیگر شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم برخوردار است.

بازیابی لایو اینستاگرام

۲.اپلیکشین اندرویدی In Grabber

با دانلود و نصب این برنامه به راحتی می توانید عکس ها، ویدئوها، لایو ها و IGTV را از اینستاگرام دانلود کنید. امکان ذخیره استوری با استفاده از این برنامه فراهم است.

بیشتر بخوانید: رفع مسدودیت اینستاگرام

۳.استفاده از افزونه های کروم

برخی افراد بیشتر زمان خود را پشت کامپیوتر به سر می برند و تمایل دارند لایو اینستاگرام را با استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ دانلود کنند. این کاربران می توانند برای ذخیره و بازیابی لایو اینستاگرام از افزونه های گوگل کروم استفاده کنند. Save IG Live Story افزونه ای است که می توانید آن را به کروم اضافه کنید و سپس به راحتی لایوهای مورد علاقه خود را دانلود کنید.

کلام پایانی

لایو یکی از قابلیت هایی است که اینستاگرام برای مخاطبان خود فراهم کرده است تا با استفاده از آن بتوانند با فالوئرهای خود ارتباط بگیرند و گاهی شامل مطالب مهمی است که هم برای فرد و هم برای افرادی که او را دنبال می کنند ممکن است از اهمیت بالایی برخوردار باشد و تمایل به بازیابی لایو اینستاگرام داشته باشند و یا آن را ذخیره کنند.

در این مطلب با روش های ذخیره و بازیابی لایو آشنا شدید. و در صورت تمایل می توانید یکی از برنامه هایی که در این مطلب معرفی شد برای ذخیره لایو استفاده کنید. و اجراهای لایو مورد علاقه تان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.