اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربرد است که روز به روز نیز به تعداد کاربرانش افزوده می شود و در حال حاضر صدها میلیون نفر از سراسر جهان عضو این شبکه هستند. به همین خاطر این برنامه دائما در حال تغییر است و به سرعت قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود. اطلاع از قابلیت های جدید استوری اینستاگرام به خصوص برای کسانی که صاحب پیج های کسب و کار هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از این ویژگی ها می تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و فروش محصولات داشته باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با جدیدترین قابلیت های استوری آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

قابلیت های استوری اینستاگرام

یادآوری خاطرات گذشته

یکی از جدیدترین قابلیت های استوری اینستاگرام On This Day است. با استفاده از این ویژگی می توانید اتفاقات و رویدادهایی که در گذشته برایتان پیش آمده است را یادآوری کنید و در استوری با فالوئرهای خود به اشتراک بگذارید.

الگوهای آماده

قابلیت Templates نیز یکی از ویژگی هایی است که اخیرا به استوری اضافه شده است. این الگوها از قبل برای استوری طراحی شده اند و فضای خالی برای پر کردن جواب در اختیار کاربر قرار می دهند. به عنوان مثال ۵ کتابی که من به آن ها علاقه دارم. ۵ فضای خالی برای پاسخ در استوری در اختیار کاربر قرار می گیرد. این ویژگی یکی از قابلیت های جالب استوری است که به فالوئرها اجازه می دهد تا بهتر بتوانند شما را بشناسند.

نحوه استفاده از Templates و On This Day

استوری پیج خود را باز کنید. در پایین صفحه حالت آن را از نرمال به حالت ایجاد تغییر دهید. منوی باز شده را جا به جا کنید تا به این دو قابلیت برسید. در قسمت بالای صفحه دو تاس مشاهده خواهید کرد که شکل های مختلفی از این دو قابلیت را در اختیارتان قرار می دهد و می توانید آن را برای استوری استفاده کنید.

شمارش معکوس

یکی از جدیدترین قابلیت های استوری اینستاگرام که تاثیر بالایی در فروش و تبلیغات دارد ویژگی شمارش معکوس است. می توانید یک استیکر برای شمارش معکوس در استوری اضافه کنید و با استفاده از آن فالوئرها را مطلع کنید. این کار تاثیر بسزایی در افزایش تعاملات شما با فالوئرها دارد. می توانید برای اعلام یک رویداد، افتتاحیه، اعلام برای ثبت نام و اعلام یک فروش محدود از این قابلیت استفاده کنید. اگر مخاطبان شما روی استیکر شمارش معکوس را لمس کنند، می توانند در آن سهیم شوند و هنگامی که شمارش به پایان برسد، اعلان آن را در پیج خود مشاهده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش بازدید لایو اینستاگرام

نحوه استفاده از شمارش معکوس در استوری

یک استوری جدید درست کنید. روی آیکون مرتبط با استیکرها ضربه بزنید و از میان آن ها شمارش معکوس را انتخاب کنید. زمان و تاریخ آن را انتخاب کنید. می توانید آن را به هر رنگ و طرحی که دوست دارید تغییر دهید.

قابلیت های استوری اینستاگرام

پرس و پاسخ لایو

لایو و پرسش و پاسخ در استوری هر کدام قابلیت های جداگانه ای هستند. اما یکی از قابلیت های استوری اینستاگرام ادغام این دو با یکدیگر است. به این معنا که شما می توانید به هنگام اجرای لایو یک باکس پرسش و پاسخ نیز داخل آن ایجاد کنید. به همین منظور یک باکس سوال در اختیار کاربران قرار می گیرد تا کاربر بتواند سوال خود را مطرح کند و شما به راحتی می توانید به تمامی سوالات پاسخ دهید. اگر فالوئرها دیر به اجرای لایو رسیده باشند باز هم می توانند سوالات را ببینند و بفهمند شما پاسخ کدام سوال را می دهید.

نحوه استفاده از باکس سوال جواب در لایو

در قسمت استوری یک سوال پست کنید. پس از اینکه چند جواب دریافت کردید لایو خود را آغاز کنید. در پایین صفحه و سمت چپ استوری یک علامت سوال مشاهده خواهید کرد. با زدن آن می توانید تمام سوالاتی که از شما پرسیده می شود را ببینید. برای اینکه به هر سوال پاسخ دهید فقط کافیست روی نام فالوئر را لمس کنید و صحبت خود را شروع کنید.

قابلیت های استوری اینستاگرام

بارگذاری گیف در استوری

این ویژگی جزو قابلیت های قدیمی اینستاگرام است. اما کیفیت بارگذاری گیف ها جالب نبود و از این رو شبکه تصمیم گرفت این قابلیت را حذف و مجددا به اینستاگرام اضافه کند. اکنون می توانید به راحتی گیف های خود را با کیفیت بالا در استوری به اشتراک بگذارید.

استفاده از عکس ها و تصاویر در سایزهای مختلف

با هر سایزی که بخواهید می توانید در استوری عکس و کلیپ بارگذاری کنید. به استوری بروید و تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید. دو طرف آن را با دو انگشت بکشید و آن را در هرجهت و به هر اندازه که دوست دارید تغییر دهید.

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی جدیدترین قابلیت های استوری اینستاگرام پرداختیم. برای کسب و کارهایی که از اینستاگرام برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. آشنایی با این ویژگی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه برای جذب مخاطب باید هر روز استوری داشته باشند و می توانند از این قابلیت ها برای افزایش کیفیت استوری و افزایش بازدید آن استفاده کنند.