اینستاگرام فضای مجازی محبوب در جهان است. تعداد زیادی از کاربران در ان فعالیت می‌کنند و این امکان فراهم است که با اطلاعات خود را با تمام جهان به اشتراک بگذارید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اما نحوه دسترسی به افرادی که در یک زمینه خاص فعالیت دارید و یا به دیدن پیج آن‌ها علاقه دارید. به کمک قابلیت جستجو در اینستاگرام مقدور است. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد بر اساس مکان، کلمه کلیدی، هشتگ و اکانت به صفحه مورد نظر خود دست یابید. برای مثال شما علاقه‌مند هستید به صفحه یک هنرمند دسترسی یابید. و از این رو با کمک اکانت این فرد می‌توانید به صفحه او دسترسی پیدا کنید. در صورتی که به دیدن جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ای از ایران یا دیگر نقاط جهان علاقه دارید می‌توانید با سرچ آن موقعیت مکانی، به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند. و تصویر و ویدئو از آنجا تهیه کردند دسترسی پیدا کنید. جایگاه هشتگ گذاری در اینستاگرام نیز کاملا مشخص است و در صورتی که بتوانید هشتگ مناسب را جستجو کنید می‌توانید به تمام صفحاتی که در این زمینه فعالیت دارند دسترسی پیدا کنید. ما را همراهی کنید تا شما بیشتر با نحوه جستجوی پست در اینستاگرام آشنا نماییم.

روش‌های جستجوی پست در اینستاگرام

با باز کردن نرم‌افزار اینستاگرام شما به صورت اتومات صفحه home یا خانه را مشاهده می‌کنید. اما در قسمت پایین صفحه پنج آیکون تعریف شده است که یکی از آن‌ها به شکل یک ذره‌بین است. این صفحه Explor است که به شما امکان مشاهده پست‌های افرادی را می‌دهد که شما آن‌ها را فالو نکرده‌اید.

جستجو در اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام در این صفحه پست‌هایی را نشان می‌دهند که شما به آن‌ها علاقه نشان داده‌اید. اما در بالای این صفحه نوار جستجو نیز تعبیه شده است. با لمس نوار جستجو صفحه باز می‌شود. در بالای این صفحه 4 روش جستجوی پست بر اساس کلمات کلیدی، اکانت، هشتگ و موقعیت مکانی داده می‌شود.

جستجوی پست در اینستاگرام

  • جستجو بر اساس هشتگ

یکی  از پرکاربردترین روش‌های جستجوی پست در اینستاگرام استفاده از هشتگ است. اصولا افرادی که در زمینه خاصی فعالیت دارند در کپشن از هشتگ‌های مرتبط و پرکاربرد استفاده می‌کنند. شما برای جستجو بر اساس هشتگ باید نوار Tags را لمس کنید. این به شما کمک می‌کند که با وارد کردن علامت # و نوشتن متن مورد نظر به پست افرادی که در زمینه هشتگ شما فعالیت دارند، دسترسی پیدا کنید. برای مثال در تلویزیون یکی از برنامه‌های تلویزیونی از شما می‌خواهد با هشتگ لبخند پست اینستاگرامی ایجاد کنید. حال شما با سرچ #” لبخند” می‌توانید به پست‌هایی که در این زمینه ایجاد شده‌اند دسترسی یابید. حتی می توانید تعداد افرادی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند را نیز ببنید. این قابلیت برای مواقعی که کمپین‌های مختلف ایجاد می‌شود بسیار کاربردی است. چرا که تعداد افرادی که در کمپین مورد نظر با هشتگ تعریف شده شرکت کرده اند نمایش داده می‌شود. یا اینکه تصمیم دارید آموزش اینستاگرام را به صورت ویدئوهای اینستاگرامی ‌دریافت نمایید. می‌توانید با سرچ ” # آموزش اینستاگرام” به پست تمام افرادی که در این زمینه فعالیت دارند رفته و ویدئو مورد نظر خود را تماشا نمایید.

 جستجوی هستگ در اینستاگرام

  • جستجو بر اساس موقعیت مکانی یا لوکیشن

برای جستجوی یک موقعیت مکانی خاص باید در نوار PLACES مکان مورد نظر خود را سرچ کنید. برای مثال تصمیم دارید به کیش سفر کنید و قصد دارید قبل از رفتن به این شهر با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شده و سفری با برنامه‌ریزی قبلی داشته باشید. کافی است که در این قسمت کلمه KISH یا کیش را جستجو کنید تا تمام پست‌هایی که با موقعیت مکانی کیش ایجاد شده‌اند به شما نمایش داده شود. این قابلیت برای اینفالوئنسرها نیز بسیار کاربردی است؛ چرا که می‌توانید افرادی که در شهر شما مشغول به فعالیت و تبلیغ هستند را شناسایی کرده و تبلیغ هدفمندی داشته باشید. این قابلیت برای جستجوی مکآن‌های خاص نظیر رستوران، هتل و .. نیز کارایی دارد.

جستجوی مکان در اینستاگرام

  • سرچ بر اساس کلمه کلیدی

این روش نیز از روش‌های پرکاربرد جستجوی پست در اینستاگرام است. در صورتی که در نوار TOP هر کلمه ای را سرچ کنید پست‌هایی که با این هشتگ ایجاد شده‌اند و یا از این کلمه در کپشن خود استفاده کرده‌اند. به شما نمایش داده می‌شود. برای مثال شما قصد دارید نقاشی سیاه قلم کار کنید و به دنبال یک استاد خبره و یا یک آموزشگاه مناسب هستید. با سرچ کلمه سیاه قلم می‌توانید هم پست استادان این رشته و هم پست آموزشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند را ببینید.

 

  • جستجو بر اساس نام کاربری

در قسمت PEOPLE می‌توانید نام کاربری که قبلا دریافت کرده‌اید را سرچ کنید. اگر به دنبال یک بازیگر خاص هستید و یا اینکه کارت ویزیت یک شرکت، فروشگاه یا بیزنس من را دریافت نموده‌اید. با سرچ اکانت در این قسمت به راحتی به اکانت فرد مورد نظر دسترسی یافته و می‌توانید درخواست فالو دهید. این یکی از ساده‌ترین روش‌های جستجوی پست در اینستاگرام به شمار می‌آید.

 

چگونه یک جستجوی هدفمند در اینستاگرام داشته باشیم

گاه با چندین بار جستجو پست در اینستاگرام نمی‌توانید به هدف خود برسید. حتی می‌توانید تفاوت را در بین نتایجی که در جستجو با اکانت‌های مختلف ایجاد می‌شود را نیز مشاهده کنید. الگوریتم‌های اینستاگرام به شکل هوشمندی علایق شما را تشخیص می‌دهند. آن‌ها بیشتر روی پست‌هایی کار می‌کنند که شما قبل در موارد مشابه آن لایک داشته‌اید، چندین بار به آن پست بازگشته‌اید، ویدئو را کامل دیده‌اید و یا آن پست را ذخیره کرده‌اید. از این رو اگر روی پست‌های مورد علاقه خود سرچ داشته باشید نتایج هدفمندتری به شما نمایش داده می‌شود. این در حالی است که اگر برای اولین بار به سراغ یک هشتگ بروید شاید نتایج نمایش داده شده چندان مورد توجه شما نباشد. مگر اینکه جستجوی پست را از طریق اکانت یا موقعیت مکانی انجام دهید.  برای داشتن یک  جستجوی هدفمند در اینستاگرام باید سلیقه خود را به اینستاگرام نشان دهیم.

اگر بعد از چند جستجوی پست نتایجی که اینستاگرام به شما نشان داد مورد پسند شما نبود باید این عدم علاقه را به اینستاگرام نشان دهید. برای این کار باید ایکون سه نقطه پست را لمس کرده و گزینه See Fewer Posts Like This را انتخاب کنید. به این شکل پست‌هایی که به آن‌ها علاقه ندارید دیگر نمایش داده نمی‌شود.

شما می‌توانید با حذف بعضی مکآن‌ها، اکانت‌ها و هشتگ‌های خاص جستجوی خود را هدفمندتر نیز نمایید. به عبارتی این قابلیت به شکل یک فیلتر عمل می‌کند. برای این کار باید در قسمت ذره‌بین و در بخش TOP انگشت خود را روی مواردی که قصد پاک کردن تاریخچه آن‌ها را دارید، قرار داده و گزینه Hide را لمس نمایید.

کلام آخر

قابلیت جستجو در اینستاگرام به برقراری ارتباط با دیگران، گرفتن ایده‌های بهتر جهت پیشبرد اهداف و … کمک می‌کند. به این شرط که بتوانید به بهترین روش جسجو نموده و به پست‌های مرتبط و کارا دسترسی پیدا کنید.