تلگرام و اینستاگرام

مقایسه ی تلگرام و اینستاگرام در بازاریابی

بازاریابی اجرای فعالیت هایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولید کننده به سمت مصرف‌کننده هدایت میکند.
شرکت ها و کارخانه های تولیدی یا خصوصی ،مشاغل آزاد یا به طور کلی هر شخص یا گروهی که شغل مربوط به آن نیاز به بازاریابی دارد،از روش های مختلفی برای کسب و کار خود در این زمینه استفاده میکنند.

برای مثال:

این قبیل کسب و کار از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام برای بازار یابی استفاده میکنند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با گسترش فضای مجازی تحول بزرگی در فضای کسب و کار و ارتباط مصرف کننده و مشتری به وجود آمده است که فرآیند بازاریابی را برای مشاغل و فضای کسب و کارشان آسان نموده است.
و همچنین در عصر جدید ،همه ی انسانها به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند و فاصله ی مکانی و جغرافیایی دیگر هیچ معنایی ندارد
و این یک فرصت طلایی برای فضای کسب و کار است تا پیشرفت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

تقریبا از صفر تا صد فضای کسب و کار در فرآیند بازار یابی میتوان از تلگرام و فضای مجازی بهترین کاربرد و استفاده را به عمل آورد از تبلیغ گرفته تا گسترش کار ..
برخی از کسب و کارها از تبلیغات جالب و بامزه استفاده میکنند و در فضای مجازی به اشتراک میگذارند ک در روند گسترش کار کمک میکند
در بازاریابی تلگرام تولید کنندگان و فروشندگان میتوانند با مشتریان خود مستقیما در ارتباط باشند و نظرات ،پیشنهادات و انتقادات آنها را در نظر بگیرند که این امر در کیفیت کار به آنها کمک میکند.

مقایسه ی تلگرام و اینستاگرام

چگونه میتوان از تلگرام در فرآیند بازاریابی استفاده کرد؟

۱- کانال

با ایجاد کانال هایی در تلگرام با اعضای بالا و البته فعال.اینکار را میتوانید به یک فرد مجرب و آشنای به فضای کاربسپارید ک در اصطلاح به آن ادمین گفته میشود

2_ گروه

میتوان یک گروه تشکیل داد و نمونه کار را به صورت فیلم و عکس برای اعضای گروه به نمایش گذاشت که این کار نیز به بازاریابی کمک میکند
در گذشته بازاریابی با سختی های فراوانی همراه بوده و وقت بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهد ،زیرا که خود افراد به صورت مستقیم دست به کار میشدند و فضای کار به صورت گسترده وجود نداشت ولی امروزه با وجود دهکده ی جهانی و پیشرفت ارتباطات بسیار راحت تر انجام شده و میتوان در زمان کمتر به نتیجه ی مطلوب رسید.

پیشنهاد میکنم اگر از تلگرام و شبکه های اجتماعی برای فضای کسب و کارتان هیچ بهره ای نبردید میتوانید از همین لحظه اقدام کنید و سرعت و پیشرفت بیشتری در فرآیند کسب و کار داشته باشید.

مقایسه ی تلگرام و اینستاگرام

در ادامه در رابطه با اهمیت اینستاگرام صحبت میشود و برخی از مزیت های این شبکه ی اجتماعی اشاره میشود.

تحکیم خانواده :

بهره گیری درست و مطلوب از شبکه های اجتماعی بر چرخه رابطه های بین فردی افراد خانواده ها اثر مثبتی می گذارد .
اطلاعات موجود حاکی از این می باشد که شبکه های اجتماعی در صورت استفاده ی صحیح سبب ایجاد رابطه های گرم و صمیمی می گردد و همچنین بخش های جدید و تازه ای را در رابطه های عاطفی حاصل می کند.

اخیرا ارتباط های فیزیکی در بین افراد خانواده هایی که ساکن شهرهای صنعتی می باشند هم چنین درگیری زیادی با مسئله های مالی و هزینه های بالای ارتباطی دارند بسیار کاهش یافته است بنابراین استفاده از شبکه های اجتماعی و درصد به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم افراد خانواده در محیط مجازی خانوادگی و ویژه امری بدیهی می باشد.

تبلیغ ارزش ها و باور های دینی :

با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانیم در کنار محتوای منفی و ضد اخلاقی ، عکس و پوستر و فیلم های کوتاه دینی بسیاری را در فضای مجازی به انتشار گذاریم و انسان های علاقه مند به این باور ها و عقاید را جستجو و حمایت کنیم هم چنین بهره گیری از شبکه های اجتماعی و اینستاگرام سبب پاسخگویی به شبهه های اعتقادی و عقیدتی می گردد.

علتی که به اهمیت امر بازاریابی در شبکه ی مجازی اینستاگرام منتهی می شود:

1. اینستاگرام مرکز قصه گفتن ها می باشد ( مردم جامعه امروز به داستان ها و افسانه ها علاقه ی بسیاری دارند و خبر های مربوط به افراد سرشناس و مشهور را پیگیری می کنند. شبکه ی اینستاگرام برای بسیاری از انسان ها بخش مهمی از زندگی شان به شمار می آید .

طبق تفسیر های مرتبط با امر تجارت و بازرگانی ، نشر یک داستان جالب راهکار مطلوبی برای جذب نمودن مخاطب ها و ایجاد ارتباط و تعامل به حساب می آید.
مطلوب ترین راهبرد برای برقراری و اتصال یافتن امر ارتباط با مخاطب ها ، تشکیل دادن محتوای بصری است .
شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام سبب تغییر رویکرد محصول مداری مشتری به هدف بازاریابی فرد فروشنده می شود همچنین می توانیم روی نیاز آفرینی در کاربرها و علایق و عواطف شان دقیق شویم تا به سود کثیر تری دست یابیم).

2. فرصتی استثنایی برای ارتباط گرفتن با افراد جامعه در دست آدمی قرار می دهد (بیشترین ارتباط و تعامل برقرار شده بین افراد مختلف در شبکه مجازی اینستاگرام حاصل می گردد. یک اصل مهم و اساسی در حیطه بازاریابی در اینستاگرام ، تعامل صحیح و مطلوب با کاربرهای حاضر می باشد).

3. بهره گیری مفید و طلایی از بازخوردها ( محصول و برند شما در شبکه ی اینستاگرام باید حضوری فعال و همیشگی داشته باشد هم چنین بازخورد های عرضه شده به فرد فروشنده در بخش بازاریابی باید مورد تاکید و کنکاش قرار گیرد. ابراز وجود از طرف فروشنده در فضای مجازی اینستاگرام برای جلب آگاهی رقبا و مشتری ها امری ضروری به شمار می آید).

4. راهی مناسب برای جستجو رقبا ( بر روی نحوه تبلیغات و برقراری ارتباط با مشتری تجربه کسب کنیم و باید برای خلق محتوایی مناسب و مفید تلاش نماییم).