اگر در اینستاگرام فعالیت کنید، قطعا به کیفیت عکس‌ها و استوری‌هایی که به صورت پست یا استوری می‌گذارید هم دقت خواهید کرد. چیزی که یک اینفلوئنفسر موفق را از دیگر افراد جدا می‌کند، گاهی در همین ادیت‌هایی است که روی محتوای تصویری انجام می‌شود. علاوه بر اینفلوئنسرها، این موضوع برای کسانی که کسب و کار خود را از طریق این برنامه اداره می‌کنند هم اهمیت بالایی دارد. ساخت کلیپ‌های جذاب، عکس‌هایی با رنگ‌های حیرت‌انگیز و پست‌هایی که مخاطبین زیادی را به صفحه شما جذب می‌کند، همه و همه می‌تواند به سادگی صورت پذیرد. به همین خاطر در این مقاله شما را با بهترین نرم‌افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام آشنا می‌کنیم.

حتی اگر یک کابر معمولی اینستاگرام هم باشید آشنایی با تعدادی از اپلیکیشن­هایی که برای ساخت پست و استوری استفاده می شوند برایتان خالی از لطف نیست تا در موقعیت مناسب بتوانید از آن­ها استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

نرم افزارهای ساخت پست و استوری اینستاگرام برای سیستم عامل‌های کامپیوتری

در این قسمت شما را با بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد که هم برای سیستم عامل­های ویندوز و هم مک قابل استفاده است. شما می­توانید با استفاده از این نرم افزارها استوری­های جذاب و با کیفیت بسازید.

فوتوشاپ Photoshop برای ساخت پست و استوری اینستاگرام

این برنامه به قدری آشنا و معروف است که حتی کسانی که با کامپیوتر هم آشنایی نداشته باشند نام آن را به کرات شنیده‌­اند. فوتوشاپ یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام و محبوب­ترین و در عین حال یکی از قدرتمندترین برنامه­‌ها است. برخی افراد تصور می‌کنند با این برنامه آشنایی کامل دارند، اما تنها کسانی که با این برنامه به صورت حرفه‌­ای کار کرده باشند می‌دانند که چه قابلیت‌­هایی دارد که استفاده از تمام آن­ها برای همه امکان‌­پذیر نیست. با استفاده از فوتوشاپ می‌­توانید پست­‌های جذاب و کاربردی بسازید و افراد زیادی را به عنوان فالوور جذب کنید.

نرم افزار Adobe Lightroom برای ساخت پست و استوری اینستاگرام

یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام برنامه Adobe Lightroom است. در صورتی که برای ساخت پست از عکس‌های گوشی خود استفاده می­کنید باید به شما بگوییم که این برنامه به شما کمک می کند تا عکس­‌های گوشی خود را به عکس­‌های بسیار با کیفیت و ایده آل برای اینستاگرام تبدیل کنید. استفاده از این برنامه بسیار ساده و لذت­بخش است.

نرم افزار Adobe Illustrator برای ساخت پست و استوری اینستاگرام

یکی از حرفه‌­ای‌ترین و بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام برنامه Adobe Illustrator است. البته باید توجه داشته  باشید که این برنامه هم مانند فوتوشاپ نیازمند یادگیری حرفه‌ای است و شما به راحتی نمی‌­توانید از آن استفاده کنید. این نرم افزار حرفه­‌ای به شما کمک می‌کند تصاویر با کیفیت دوبعدی بسازید و در پیج اینستاگرام خود از آن بهره ببرید. همچنین می­‌توانید از این نرم افزار به همراه فوتوشاپ برای ساخت لوگو و طرح استفاده کنید.

نرم افزار Adobe InDesign برای ساخت پست و استوری اینستاگرام

این برنامه به همراه فوتوشاپ می­‌تواند قدرتمندترین برنامه برای ساخت کلیپ و پست باشد. البته معروفیت و محبوبیت آن به اندازه فوتوشاپ نیست و بیشتر در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این نرم افزار نیز نیازمند یادگیری و آموزش حرفه‌­ای است.

نرم افزار Adobe After Effects

این برنامه برای ساخت برنامه­‌های تلویزیونی و جلوه‌­های ویژه بسیار کاربرد دارد. این برنامه محبوبیت بسیاری در میان کسانی دارد که دارای پیج­‌های کسب­ و کار هستند. با استفاده از نرم افزار Adobe After Effects می‌توانید لوگوهای متحرک بسازید و در پیج خود از آن­ها بهره بگیرید.

نرم افزار Adobe Premiere

نرم افزار Adobe Premiere شاید به جرات بتوان گفت از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام است که رابط کاربری بسیار ساده‌­ای و جذابی دارد و شما چه یک کاربر حرفه‌ای باشید و چه مبتدی  به راحتی می‌­توانید از آن برای ساخت کلیپ‌­های با کیفیت استفاده کنید. شما با استفاده از این نرم افزار می­توانید بهترین ویدئوها را بسازید و پست و استوری کنید.

نرم افزارهای ساخت پست و استوری اینستاگرام برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS

در قسمت­‌های قبل بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام برای سیستم‌­های ویندوز و مک معرفی شد. حال می­‌خواهیم شما را با اپلیکیشن­‌های محبوب در این زمینه آشنا کنیم. این اپلیکیشن­‌ها را براحتی می­‌توانید در گوشی خود نصب کرده و با استفاده از آن­ها استوری‌­ها و پست­‌های جذاب و با کیفیت بسازید. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Kinemaster

از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام است. با استفاده از آن می­‌توانید کلیپ‌­های جذاب بسازید. در صورتی که بک گراند مناسبی برای کلیپ‌­های خود ندارید، با استفاده از Kinemaster می‌توانید بک گراند منحصر به فرد خود را بسازید. استفاده از آن بسیار جذاب است و معمولا برای ساخت کلیپ­‌های حرفه‌­ای از آن استفاده می­‌شود.

اپلیکیشن vivavideo

این برنامه نیز از بهترین‌های ساخت کلیپ برای اینستاگرام است. تنها ایراد آن داشتن رابط کابری کمی پیچیده است و به همین خاطر باید مدت زمانی را با آن کار کنید تا بتوانید از ابزارهای آن برای ساخت ویدئو استفاده کنید. ایراد آن هم این است که خروجی با کیفیت ۴۸۰ پیکسل تولید می­‌کند. در حالی که نرم افزار قدرتمند دیگری وجود دارد که کیفیت ویدئوهای تولید شده در آن به  ۷۲۰ پیکسل می‌رسد که برای ساخت کلیپ  اینستاگرام گزینه بهتری است.

اپلیکیشن inshot

از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام برای ساخت کلیپ و ویدئو است. رابطه کاربری ساده ای دارد و با استفاده از آن می‌توانید کلیپ‌­هایی با رزولیشن ۷۲۰ پیکسل بسازید که برای اینستاگرام کیفیت تصویری مطلوبی محسوب می‌شود.

اپلیکیشن Adobe spark

از بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام برای ادیت عکس است. این اپلیکیش دارای یک کتابخانه سرشار از طرح­‌های جذاب برای استوری و پست است. اگر می‌­خواهید خلاقیت و نوآوری شخصی خود را هم چاشنی ساخت عکس برای اینستاگرام کنید، توصیه ما به شما این است که حتما این برنامه جذاب را نصب کنید و لذت استفاده از آن را تجربه کنید.

بیشتر مطالعه کنید: دانلود عکس پروفایل اینستاگرام با یک تکنیک سریع

اپلیکیشن VSCO

این اپلیکیشن امکان گرفتن عکس، ادیت، قرار­دادن افکت‌­های جذاب را به شما می­‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن VSCO می­توانید عکس­‌های جذاب بگیرید و آن را در پیج اینستاگرام خود انتشار دهید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این اپلیکیشن حتما باید در آن حساب کاربری بسازید که کار دشواری نخواهد بود.

اپلیکیشن Canva

Canva جزو  بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام است که قالب­‌های بسیار متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌­دهد تا با استفاده از آن بتوانید قالب را برای استفاده خود شخصی‌­سازی کنید. این برنامه محبوبیت بسیاری در میان کاربران برای ساخت پست در اینستاگرام دارد.

اپلیکیشن Afterlight

این اپلیکیشن قابل استفاده برای سیستم عامل­های IOS است. با استفاده از آن می­توانید عکس های خود را رتوش کرده و استوری­‌ها و پست‌های جذاب بسازید.

اپلیکیشن Avatan

با استفاده از نرم افزار Avatan می توانید عکس‌های خود را رتوش کنید. بر روی آن فیلتر و افکت قرار دهید. نسخه اصلی نرم افزار Avatan به طور رایگان در اختیارتان قرار می­‌گیرد. اما برای استفاده از تمام قابلیت‌­های ممکن است مجبور باشید خریدهایی را درون برنامه انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب بهترین نرم افزارها برای ساخت پست و استوری اینستاگرام به شما معرفی شد. اما پیش از آنکه بخواهید از هریک از آن­ها استفاده کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول اینکه آیا قرار است به صورت حرفه‌­ای از برنامه‌­ها استفاده کنید یا خیر. در صورتی که می­‌خواهید از نرم افزارهای حرفه­‌ای استفاده کنید. باید یادگیری آن­ها را شروع کنید تا بتوانید به بهترین نحو از آن­ها بهره ببرید. همچنین باید ببینید با کدام برنامه سازگاری بیشتری دارید. مطمئنا اگر به ساخت پست و استوری‌­های جذاب علاقه‌مند باشید حتما خیلی زود می­‌توانید استفاده از این اپلیکیشن­‌ها را یاد بگیرید و کلیپ­‌ها و عکس‌­های جذاب برای پیج خود بسازید.