تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن ایران

محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان میان مردم ایران

این اپلیکیشن در سال 2013 برای نسخه اندروید برای اولین بار عرضه شد و در مدت خیلی کمی توانست از رقیبان سرسخت مثل واتساپ و توییتر جلو بزند .
این اپلیکیشن پیام رسان توسط 2 برادر روسی به نام های پاول دورف و نیکلای دورف در حدود 8 سال پیش بنیانگذاری شد این اپلیکیشن از 8 سال پیش دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده تا از رقیبانش عقب نیفته و حتی امکانات منحصر به فردی را ارائه بده از جمله:

پیام نوشتاری. پیام صوتی. تماس صوتی. تماس تصویری. بازاریابی و کسب و کار. ارسال فایل با فرمت های مختلف. ایموجی های 3 بعدی و مهیج، ایجاد گروه، چت محافظت شده یا secret chat، ایجاد کانال، امکان وجود چند ادمین برای 1 کانال یا گروه، ساخت استیکر مخصوص به خود، پاکسازی تاریخچه چت، امکان حذف کامل اکانت، مسدود کردن افراد ناخواسته و……در زیر به بیان و شرح برخی از امکانات این اپلیکیشن پرطرفدار می پردازیم:

حریم خصوصی و امنیت تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن ایرانی :

اصلی ترین و مهم ترین قابلیت این برنامه حریم خصوصیِ واقعا خصوصی آن هست،
شما میتونید در بخش تنظیمات مشخص کنید که چه کسانی این امکان را داشته باشند که شما را یه گروهشون اضافه کنند یا اینکه اکانت تلگرام شما بعد از چند وقت بدون کار بودن به صورت خودکار حذف بشه یا افرادی را مسدود کنید که این امکان را نداشته باشند به شما شما پیام بدهند.

همچنین میتونید برای برنامه نصب شده بر روی گوشی خودتون رمز بگذارید تا کسی جز خودتون امکان دسترسی به این برنامه را نداشته باشد.
همچین این امکان وجود داره که دقیقا مشخص کنید چه کسانی متوجه آنلاین بودن شما باشند و چه کسانی هیچ وقت نفهمند و حتی این امکان هم هست که مشخص کنید چه کسانی پروفایل شما را بازدید کنند و چه کسانی نه.

امکانات نرم افزاری تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن ایران :

محیط کاربری بسیار متنوع : اکان تغییر تم و رنگ آیکون برنامه و تم کلی برنامه تغییر عکس پس زمینه چت که میتونید هم از عکس های پیشنهادی خود تلگرام استفاده کنید و هم از داخل گالری خودتون انتخاب کنید : به عنوان مثال عکس خودتون یا عزیزانتون، عکس کارتون مورد علاقه، کاراکتر یا شخصیت بازی و فیلم و هر عکسی که دلخواه شماست و حتی خود تلگرام کانالی به شما معرفی می کند که بتوانید تم دلخواهتان را انتخاب کنید پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید و تلگرام خود را از آن حالت قدیمی و بی روح خارج کنید.

امکان داشتن چند اکانت از چند سیمکارت در 1 گوشی :

بله! درست خواندید شما میتونید با چند سیمکارت مختف وارد تلگرام گوشیتون بشید و همه را همزمان داشته باشید و حتی میتوانید این شماره ها را در گوشی دیگری هم داشته باشید؛ به بیان ساده تر
چند اکانت در 1 گوشی و 1 اکانت در چند گوشی 4- گفتگوی محرمانه یا secret chat :
این قابلیت تلگرام که چندان جدید هم نیست شما میتونید با مخاطب دلخواهتون یه گفتگوی محرمانه تشکیل بدین که بلافاصله بعد از اتمام کاملا پاک خواهد شد.

چند ویژگی منحصر به فرد secret chat

1 : رمزگذاری سرتاسری به آن معناست که تمام پیام های ارسالی شما با کدهای خاصی رد و بدل می‌شوند که فقط دستگاه گیرنده و فرستنده قادر به استفاده و شناسایی آن‌ها هستند. به این صورت هیچ شخص یا ابزار دیگری نمی‌تواند به پیام های رد و بدل شده مابین دو دستگاه تحت رمزگذاری سرتاسری دسترسی پیدا کند.

2 :امکان تنظیم زمان از بین رفتن چت
3 فوروارد نشدن پیام ها:

محدود کردن دانلود فایل ها:

اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که از بسته های اینترنت محدود استفاده می کنید و از تمام شدن سریع بسته تان گله دارید، این گزینه برای شماست. بخش سوم تنظیمات یعنی قسمت (دانلود خودکار محتوا) این امکان را به کاربر می دهد تا سیستم دانلود فایل های تلگرامی را محدود کند. به این صورت که می تواند دانلود فایل ها به وسیله اینترنت خط گوشی
را کنسل کنید و دانلودها را هر وقت که وای فای فعال بود به جریان بیندازید.

سخن پایانی:

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله ارئه شد از نظر خیلی از کابران تلگرام محبوب ترین اپلیکیشن است.

اگر شما نظر متفاوتی دارید و با اپلیکیشن های ایرانی کار میکنید ،میتوانید در پایین همین مقاله اپلیکیشن محبوب خود را معرفی کنید و دلیل محبوبیت آن را نیز بیان کنید.