به همین خاطر بسیاری از افراد تمایل دارند نحوه کار با کلاب هاوس را یاد بگیرند. تنها راه ارتباطی در کلاب هاوس صوت است. در ادامه با ما همراه باشید تا یاد بگیرید این برنامه را چگومه نصب کنید. با آن کار کنید و چگونه از امکانات آن برای برقراری ارتباط با کاربران دیگر استفاده کنید.

دانلود و نصب کلاب هاوس

برای کار با کلاب هاوس ابتدا باید آن را روی گوشی خود نصب کنید. دارندگان گوشی های اندروید با استفاده از گوگل پلی و دارندگان اپل با استفاده از اپ استور می توانند نسخه اصلی آن را دانلود کنند و در نهایت آن را نصب کنند. پس از نصب با گزینه Get your username مواجه خواهید شد. با زدن این دکمه می توانید شماره تلفن خود را وارد کنید. پیامکی حاوی کد ثبت نام برایتان ارسال می شود که با وارد کردن آن در اپلیکیشن می توانید نام کاربری خود را ثبت کنید.

کار با کلاب هاوس

تنظیمات پروفایل کلاب هاوس

برای کار با کلاب هاوس بهتر است یک پروفایل مناسب برای خود تنظیم کنید. پروفایل این برنامه همچون سایر شبکه های اجتماعی تنظیم می شود. در ابتدا برای خود یک عکس مناسب انتخاب کنید. فضایی برای بیو در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند به طور کامل خود را معرفی کند. سه خط اول بیو در تمامی اتاق ها مشاهده می شود. پس بهتر است در این قسمت خود را به خوبی معرفی کنید. می توانید در این قسمت لینک توییتر و یا اینستاگرام خود را وارد کنید. برای قسمت بیو نمی توانید از ایموجی استفاده کنید مگر اینکه آن را در برنامه های ویرایشگر متن همچون نوت پد نوشته باشید و سپس به کلاب هاوس انتقال دهید. مطالبی که تمایل دارید درباره آن ها به گفتگو بپردازید بهتر است در این قسمت به عنوان کلمه کلیدی وارد کنید. بهتر است متن بیو را مختصر و مفید بنویسید.

Hallway چیست؟

در قسمت Hallway(راهرو) می توانید به اتاق هایی که به صورت مداوم در حال فعالیت هستند دسترسی داشته باشید. در صورتی که در گذشته در برخی اتاق ها فعالیت داشته اید و یا به کلاب های مختلفی پیوسته اید می توانید لیست آن ها را بالای Hallway مشاهده نمایید.

منوی کلاب هاوس

در قسمت Hallway می توانید منوی کار با کلاب هاوس را ببینید. اولین آیکونی که مشاهده می کنید جستجو است. می توانید افراد را با استفاده از  نام و یا کلمه کلیدی که در بیو وارد کرده اند جستجو کنید. کنار آن می توانید آیکون پاکت نامه را مشاهده کنید که با استفاده از آن می توانید از اعضای جدید برای پیوستن به یک کلاب دعوت کنید. آیکون بعدی تقویم است که می توانید لیست اتاق های گفتمان را در آینده در این بخش مشاهده کنید. آیکون زنگوله بخش اعلان های پروفایل است. در آخر آیکون پروفایل را مشاهده می کنید که با استفاده از آن می توانید پروفایل خود را ویرایش کنید.

کار با کلاب هاوس

منوی تنظیمات کلاب هاوس

با وارد شدن به پروفایل می توانید به تنظیمات دسترسی داشته باشید. آیکون چرخ دنده را بزنید تا لیست تنظیمات برایتان باز شود. اولین بخش مربوط به نوتیفیکیشن است. شامل سه گزینه است که به ترتیب به هریک خواهیم پرداخت.

  • Freqency: تعداد نمایش اعلان ها را با استفاده از این گزینه تنظیم کنید.
  • Include trending room: اعلان های مرتبط با اتاق های مورد علاقه تان را نمایش می دهد.
  • Pause notifications: نمایش اعلان ها را متوقف می کند.

در قسمت تنظیمات با گزینه های دیگری نیز مواجه خواهید شد که عبارتند از:

  • What’s new: بروز رسانی های اخیر برنامه
  • FAQ/Contact us: دسترسی به سوالات متداول
  • Report incident: گزارش تخلفات و مشکلات

اتاق در کلاب هاوس

برای کار با کلاب هاوس و ساخت اتاق در صفحه اصلی می توانید با زدن Add a topic و یا زدن آیکون سبز رنگ یک اتاق گفتگو ایجاد کنید. برای حضور در بحث ها باید وارد روم شوید. برای پیدا کردن اتاق و حضور در آن ها فقط کافیست وارد Hallway شوید. اما توجه داشته باشید کلاب هاوس طبق الگوریتم هایی که دارد لیست اتاق ها را به شما نمایش می دهد. برای هر اتاق یک فهرست سه قسمتی نمایش داده می شود. ابتدا نام کلوپ را که با رنگ سبز مشخص شده است مشاهده می کنید. سپس نام اتاق و در نهایت فهرستی از شرکت کنندگان را مشاهده خواهید کرد.

پس از انتخاب یک اتاق و ورود به آن می توانید گوینده ها(Speaker) را روی Stage همراه با شنودنگان(Audience) مشاهده کنید. در صورتی که به عنوان شنونده وارد اتاق گفتگو شده باشید سه آیکون برای شما نمایش داده خواهد شد. با استفاده از علامت دست می توانید برای صحبت کردن از ادمین اجازه بگیرید. با استفاده از علامت + می توانید افراد دیگری را به اتاق دعوت کنید و در نهایت آیکون Leave که می توانید با استفاده از آن اتاق را ترک کنید. توجه داشته باشید پس از ترک دیگر نمی توانید وارد این اتاق شوید.

کار با کلاب هاوس
clubhouse

ثبت رویداد در کلاب هاوس

برخی افراد برای کار با کلاب هاوس تمایلی به ساخت اتاق ندارند. به همین منظور می توانند یک رویداد را ثبت کنند. به عنوان مثال می خواهید راجع به یک موضوع خاص صحبت کنید. می توانید از قسمت بالایی Hallway یک Event ایجاد کنید. در این قسمت می توانید یک تاریخ تنظیم کنید و افرادی که تمایل دارید به رویداد دعوت کنید.

ساخت کلوب

هر کلوب در واقع نوعی گروه است که افراد با پیوستن به آن می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. هر شخص فقط می تواند دو کلوب بسازد. برای ساخت کلوب باید فرم مربوط به آن را پر کنید و منتظر جواب از طرف برنامه باشید.

کلام پایانی

هر روز به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی اضافه می شود. از این رو بهتر است کار با کلاب هاوس را به خوبی یاد بگیرید. البته کار کردن با این برنامه ساده است و اگر برنامه را نصب کنید به سادگی می توانید با افراد در حوزه های مختلف به صورت صوتی صحبت کنید.