کاربرد تلگرام

 تلگرام یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی است که به واسطه دو برادر روسی به ” نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف ” بنیان گذاری شد . تلگرام به عنوان یک پیام رسان فوری مبتنی بر رایانش ابری شناخته می شود . تلگرام هم مانند اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوبیت خاصی دارد و همچنین طرفداران خاص خود را نیز دارد تا جایی که در کشور ما ایران تلگرام به بیش از ۴۵ میلیون نفر کاربر می رسد ، کاربرد تلگرام بیشترین محبوبیت را در کشورهای چین روسیه و ایران دارد و بیشترین کاربران نیز از این کشورها می‌باشد .

یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث شده است تلگرام محبوبیت خاصی در میان افراد پیدا کند این است که دارای امنیت بالایی می باشد چرا که در این برنامه حریم خصوصی افراد حفظ می شود . در سال ۲۰۱۵ شرکت بنیاد مرز الکتریک بررسی هایی را بر روی برنامه تلگرام انجام داد که برای قسمت گفتگو های محرمانه از عدد 7 ، عدد ۷ را داد و برای گفتگوهای عادی پیام رسان عدد ۴ را داد .  قابلیت ها و ظرفیت های برنامه تلگرام روز به روز در حال افزایش است که با به روز رسانی این برنامه به این قابلیت ها می توان دست یافت مثلاً در قسمت پروفایل آن تاکنون چندین بروزرسانی انجام شده است که آخرین آن می‌توان به گذاشتن قسمتی از یک فیلم بر روی عکس پروفایل اشاره نمود .  

معرفی و کاربرد تلگرام

کاربرد تلگرام ایجاد کانال است که شخصی که می‌خواهد کانال را ایجاد کند می‌تواند در کانال خود قسمت نظر سنجی و لایک یا دیس لایک را هم قرار دهد ، البته در کانال ها افراد فقط می‌توانند پست ها را مشاهده نمایند یا در نظرسنجی آن شرکت کنند و یا پست را لایک یا دیس لایک کنند .
ایجاد گروه توسط یک شخص که به آن مدیر گروه می گویند.

کاربرد تلگرام است و این گفتگو های گروهی در تلگرام بسیار طرفدار دارد که افراد می‌توانند دوستان آشنایان و خانواده‌های خود را در گروه‌های مختلف عضو کنند و با یکدیگر در ارتباط باشند .  

افراد می توانند به راحتی فایل های متنی یا تصویری و یا صوتی خود را به راحتی در اختیار کاربران خود قرار دهند . در نسخه های اولیه تلگرام تعداد افرادی که می توانستند عضو یک گروه شوند ۲۰۰ نفر بود اما طی به‌روزرسانی های بعدی تعداد افرادی که می توانند عضو یک گروه شوند به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که اینگونه گروه ‌هایی که به ۲۰ هزار نفر می‌رسد را سوپر گروه می نامند .  

در میان گروه ها و کانال ها یکسری گروه ها و کانال هایی وجود دارد که مخصوص کسب و کار و خریدهای اینترنتی و یا فروش آنلاین و آفلاین می باشد که افراد از این طریق می‌توانند به فروش محصولات خود بپردازند ، در نتیجه تبلیغات از دیگر مزایای مهم تلگرام می باشد که یکی از دلایل دیگر که محبوبیت ویژه‌ای در میان افراد پیدا کرده است همین تبلیغات برای خرید و فروش محصولات می باشد .  

ایجاد ربات در تلگرام

یکی دیگر از قابلیت های این شبکه اجتماعی می باشد که به نوبه خود طرفداران زیادی را بدست آورده است ربات ها می توانند کارهای مختلفی را انجام دهند که توسط شرکت‌ها و کمپانی ها و فروشگاه ها و … طراحی می‌شوند و در اختیار عموم قرار می گیرند از جمله انگیزه‌های ایجاد و طراحی ربات می توان به ارتباط با سایت معرفی کسب و کار ارتباط با چندین پیام رسان و طراحی بازی اشاره نمود .

در مارس ۲۰۱۷ بر اساس به روز رسانی که انجام شد ، افراد می توانند تماس صوتی با یکدیگر برقرار کنند و مزیتی که این تماس های صوتی دارد این است که از امنیت بالایی برخوردار بوده و دیگران نمی توانند به گفتگوی بین دو نفر گوش دهند .  

گفتگوی محرمانه

امکان برقراری گفتگوی محرمانه بین دو نفر از دیگر قابلیت های مهمی است که توانسته افراد زیادی را به خود جلب کند ، پیام‌هایی که در گفتگوی محرمانه بین دو شخص رد و بدل می‌شود با پروتکل های بسیار امن رمزنگاری می‌شوند و کسی به آنها دسترسی ندارد همچنین افراد می توانند مدت زمان معینی را برای پاک کردن پیامهای خود تعیین کنند .  

 برنامه تلگرام یکی از برنامه‌هایی است که معایب زیادی ندارد اما برخی به دورشدن افراد از یکدیگر اشاره کرده‌اند و این را یکی از بزرگترین معایب برشمرده اند ؛ اما با شرایط کنونی جهت آموزش های آفلاین ، آموزش های از راه دور ، تبلیغات فروش و کانال هایی برای خرید محصولات اینترنتی بسیار برنامه خوب و کاربردی می باشد که افراد می توانند به نحو احسن از این برنامه استفاده نمایند .