خروج از ریپورت تلگرام
هر فردی که بر روی گوشی خود تلگرام را نصب کرده باشد ممکن است با واژه ریپورت آشنایی داشته باشد یا حتی با آن مواجه شده باشد . در این مقاله می‌خواهیم با ریپورت شدن و چگونگی خروج از ریپورت تلگرام و دلایل آن آشنا شویم پس کاربران محترم در ادامه با ما همراه باشید .

چرا در تلگرام مسدود میشویم؟

هنگامی که فرد در تلگرام ریپورت شود در این صورت امکان ارسال پیام خصوصی برای کاربرانی که آنها را نمی شناسد ندارد ؛ در نتیجه ابتدا باید از حالت ریپورت تلگرام خارج شده و بدین وسیله امکان ارسال پیام خصوصی برای کاربران ناشناس در تلگرام ایجاد می شود .

پیش از اینکه بخواهیم درباره چگونگی خروج از ریپورت تلگرام صحبت کنیم ابتدا با واژه خود ” ریپورت ” آشنا می شویم .
اگر یک کاربر وارد چت شخصی یا PV فردی شود که این افراد از یکدیگر شماره ای ندارند و یا تنها فرد مقابل شماره کاربر را ندارد و ایجاد مزاحمت کند ، آن شخص می تواند کاربر را Report Spam کند یا به عنوان مزاحم به تلگرام گزارش کند .

هنگامی که فرد از گزینه Report Spam استفاده می کند ، در چنین حالتی شخص مزاحم به عنوان Spam در سرور تلگرام ذخیره می گردد و اگر این موضوع باز هم تکرار شود شخص مزاحم از سوی تلگرام تنبیه می‌شود که به این حالت اصطلاحاً ” ریپورت ” می گویند .
به طور کلی ریپورت تلگرام یعنی افرادی در تلگرام که به عنوان فرد مزاحم گزارش می شوند تلگرام‌ این افراد را محدود می‌کند ؛ در نتیجه محدود شدن ، کاربر نمی تواند پیامی برای سایر کاربران تلگرامی که شماره آن ها را ذخیره ندارد ، ارسال کند .

برخی از دلایل ریپورت شدن کاربران در تلگرام :

۱- ارسال نمودن پیام های تکراری بیش از حد به کاربران .
۲- استفاده نمودن از استیکر های غیر مجازی که قابلیت ذخیره شدن را ندارند البته این نوع از استیکر ها به واسطه ربات ها کنترل می‌شوند .
۳- فرستادن تقریباً بیش از ۱۰۰ پیام طی یک روز برای افراد ناشناس ، البته لازم به ذکر است که پیام دادن به یک نفر این گزینه را شامل نمی شود .
۴- استفاده نمودن زیاد از قابلیت last seen recently

۵- وارده صفحه های شخصی افراد در تلگرام شده به طوری که این عمل را سرک کشیدن در پی وی افراد می گویند باعث مزاحمت کاربران می‌شوند .
۶- حذف شدن بیش از حد در گروهها و کانالهای تلگرامی .
۷- فوروارد کردن زیادی پست هایی که لینک های نامعتبر دارند .
۸- استفاده نمودن بیش از حد و در یک مدت طولانی از نسخه های غیر رسمی مانند هاتگرام ، تلگرام طلایی ، موبوگرام و غیره .

۹- عضو شدن در کانال ها و گروه های غیر اخلاقی و مستهجن اگر یک کانال یا گروه ریپورت شود ، کاربران گروه نیز ریپورت خواهند شد .
۱۰- فوروارد کردن لینک های اسپم، فعال کننده ربات ها و غیره که منجر به آزار دیگر کاربران می‌شوند .

راهکاری رفع ریپورت

یکسری راه هایی برای رفع ریپورت تلگرام وجود دارد که ما در اینجا به برخی از آن ها می‌ پردازیم :
در نتیجه در این روش فردی که دچار ریپورت شده است باید نام اکانت تلگرام خود و آیدی و عکس پروفایل را با شخص دیگری که حتماً با او در ارتباط است و او را می شناسد جایگزین کند ، سپس وارد یک گروه شود و برای دو مرتبه هر ۵ دقیقه یک بار یک پیام تقریباً دو خطی در گروه مورد نظر ارسال کند ؛

در نتیجه پس از گذشت ۲۴ ساعت ریپورت تلگرام پایان یافته و کاربر می تواند مجدداً مشخصات اکانت خود و و دوستش را جابجا کند .

یکی دیگر از روش هایی که کاربران می‌توانند به واسطه آن از حالت ریپورت تلگرام خارج شود این است که کاربر می تواند با فعالیت در گروه های مختلف از برخی کاربران درخواست کند که در پی وی ، وی تعداد ۱۰ تا ۱۵ تا استیکر ارسال کنند ؛

البته باید این افراد شماره یکدیگر را نداشته باشند ، در نتیجه با گذشت ۴ الی ۷ روز کاربر از حالت ریپورت خارج می شود البته نکته مهم این است که او باید طی این ۴ الی ۷ روز پیام های فرستاده شده به پی وی را باز نکند و همچنین باید مراقب باشد که طی این مدت به کسی که شماره اش را ندارد پیامی را ارسال نکند و لازم به ذکر است که تنها اجازه فعالیت در گروه ها را دارد .