اگر تمایل دارید که با تصویر مورد علاقه و آهنگ مد نظر خود، یک موزیک ویدیو یا کلیپ جذاب بسازید، بهتر است با تکنیک اکولایزر آشنا شوید. در این روش، ریتم آهنگ به خوبی روی تصویر منتخب شما به نمایش گذاشته می‌شود. این تکنیک به خصوص برای افرادی که قصد دارند از جدیدترین آهنگ‌های خود رونمایی کنند بسیار مناسب است. اما پیش از آموزش نحوه ساخت اکولایزر با گوشی، بهتر است کمی در مورد این کلیپ‌ها صحبت کنیم و ببینیم که اصولا در چه مواردی کاربرد دارند.

کلیپ اکولایزر چیست؟

کلیپ اکولایزر یکی از روش‌های جذاب پخش موسیقی در شبکه‌های اجتماعی است. این کلیپ‌ها بیشتر توسط تولیدکنندگاه موسیقی، سایت‌های انتشار موسیقی و خود خوانندگان ساخته می‌شوند. امروزه ساخت این کلیپ‌ها با هدف آموزش موسیقی نیز بسیار رواج یافته است. در ساخت اکولایزر با گوشی یک ویدیو 800×800 می سازید که اشکال و خطوط متنوعی با بم و زیر شدن موسیقی حرکت می‌کنند. سازنده اکولایزر می‌تواند نام موسیقی، نام خواننده و دیگر مشخصات مورد نظر را در قسمت‌های مشخصی از کلیپ قرار دهد. با ساخت اکولایزر توجه مخاطبان به کلیپ افزایش می‌یابد اما این تنها دلیل رواج ساخت این کلیپ‌های نیستند.

 

دلایل اهمیت ساخت اکولایزر با گوشی

در صورتی که بتوانید با گوشی هوشمند و اندروید خود یک کلیپ اکولایزر بسازید می‌توانید از مزایای این کار بهره‌مند شوید. مهمترین دلایلی که آموزش ساخت اکولایزر با گوشی را پر اهمیت می‌نماید باید به موارد زیر اشاره داشت.

  • افزایش مخاطب با ساخت اکولایزر با گوشی

افرادی بسیاری برای تماشای کلیپ های اکولایزر علاقه نشان می‌دهند. زیبایی بصری، بالا و پایین شدن اشکال و مشاهده اطلاعات خاص آهنگ از علل اصلی پر مخاطب بودن این کلیپ‌ها هستند.

  • در اکولایزر می توانید تبلیغ کنید

این روش تنها برای ساخت کلیپ‌های موسیقی خوانندگان نیست. شما با کمک این روش می‌توانید کلیپ‌های تبلیغاتی خود را با کمترین هزینه بسازید.

 

صرفه جویی در هزینه ها

تفاوتی ندارد که برای چه امری ساخت اکولایزر با گوشی را آموزش ببینید. در هر صورت یادگیری این کار در هزینه‌های ساخت کلیپ موسیقیایی و تبلیغاتی کمک خواهد کرد.

چگونه با گوشی کلیپ اکولایزر بسازیم؟

برای ساخت کلیپ اکولایزر با گوشی هوشمند اندروید سه راه پیش روی شما است. این روش‌ها همگی آنلاین هستند و برای ساخت این کلیپ نیاز به اینترنت دارید. اما این را بدانید که در پروسه ساخت اکولایزر با گوشی نیاز به نرم افزارهای سختی چون Adobe After Effects نخواهید داشت.

 

روش اول: سایت musicvideodispenser

برای ساخت اکولایزر با گوشی فایل MP3 خود را در سایت musicvideodispenser کشیده و رها کنید. بعد از آپلود پیش نمایشی به شما نشان داده می‌شود که اگر از آن راضی باشید. امکان انجام اکولایزرها با افکت‌های متنوع به شما داده می‌شود. با حرکت روی منوها می‌توانید مدل‌های خطی و دایره‌ای را انتخاب کرده و به ویدئو خود افکت بدهید. برای این کار باید روی گزینه Visualizer کلیک کنید. گزینه Ambient effects برای ایجاد افکت در موسیقی قرار داده شده است.

برای دریافت و یا اکسپورت ویدئو خود باید نرم‌افزار Music Video Dispenser را روی گوشی خود نصب کنید. این نرم افزار برای رندر ویدئوهای با فرمت 480P رایگان عمل می‌کند ولی اگر بخواهید که فرمت‌های باکیفیت‌تری داشته باشید باید این نرم افزار را خریداری نمایید.  زمان رندر نیز بسته به دقایق ویدئو بیشتر شده و شما تا اتمام کار نباید مرورگر خود را ببندید. این سایت حتی امکان انتشار مستقیم کلیپ به یوتیوپ را نیز فراهم کرده است. این روش یکی از روش‌های ساده برای ساخت اکولایزر با گوشی است.

 

روش دوم: سایت renderforest

یکی دیگر سایت‌هایی که به صورت آنلاین به ساخت اکولایزر با گوشی کمک می‌کند. سایت renderforest است. برای کار در این سایت حتما باید در آن عضو شوید که فرایند سختی نیست. با انتخاب گزینه Login to create که به رنگ سبز است وارد صفحه‌ای خواهید شد که اطلاعات مربوط به جیمیلتان را می‌خواهد. اطلاعات را وارد کنید تا عضویت به درستی انجام شود. حال وارد گزینه Edit می‌شود و ویدئو را انتخاب کنید تا پیش نمایش اولیه ویدئو را به شما نمایش دهد. در ادامه باید نام خواننده اثر و نام کلیپی که در حال ساخت آن هستید انتخاب نمایید. حال با انتخاب گزینه Add video or photo عکس پس زمینه را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه Color می‌توان رنگ نوار را تغییر داد. با انتخاب گزینه Music موسیقی مورد نظر را وارد می‌کنید تا به قسمت مهم ماجرا برسید. با وارد کردن دکمه preview می توانید ساخت اکولایزر با گوشی را با انتخاب افکت اکولایزر به اتمام برسانید. حال با گرفتن رندر فیلم را دانلود کرده و برای بارگذاری و انتشار آماده نمایید.

روش سوم: نرم افزار Avee Music Player Pro

بیشتر افراد برا ساخت اکولایزر با گوشی اپلیکیشن Avee Music Player Pro را انتخاب می‌کنند. مانند هر نرم افزار اندرویدی دیگری بعد از نصب و فعالسازی باید روی قسمت سه نقطه کلیک کنید تا منوهای نرم افزار باز شوند.

در میان گزینه‌ها، گزینه Visualizer برای کار ساخت اکولایزر با گوشی مناسب است.

 

حال با کلیک روی گزینه مربع در بالا سمت راست صفحه می‌توانید افکت مورد نظر و با کلیک روی قلم می‌توانید سایر اطلاعات آیکون را انتخاب نمایید. برای ذخیره تغییرات نیست گزینه فلش رو به پایین تعبیه شده است.

آیکون مربع مهمترین آیکون است و با کمک آن می توانید تم های مختلف را برای پخش کننده انتخاب کنید.

 

از گزینه image اول برای تغییر عکس پس زمینه و از گزینه Image دوم برای تغییر عکس داخل اکولایزر کمک بگیرید. برای این کار باید از گزینه Custom image عکسی از گالری خود انتخاب نمایید.

 

بعد از انتخاب تمام تنظیمات برای ذخیره فایل مورد نظر خود از گزینه اکسپرت استفاده نمایید. اما قبل از این کار باید اسم، اندازه، حجم تصویر و … را انتخاب کرده و در انتظار رندر شدن کلیپ نرم افزار را باز نگه دارید.

 

کلام آخر

ساخت اکولایزر با گوشی اندروید یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت کلیپ‌های موسیقی در اینستاگرام است. با این کار می‌توانید تعداد مخاطبین خود را افزایش داده و امکان دریافت تبلیغات و کسب درآمد را فراهم آورید.