نسخه ی وب اینستاگرام

همانطور که میدانید شبکه اجتماعی اینستاگِرام شبکه ای است که قابلیت اشتراک گذاری انواع عکس ها و ویدئوها را دارد که توسط دو شخص به نام کوین سیستروم و مایک کرایگر بنیان گذاری شد و در حال حاضر شبکه اجتماعی و بزرگ فیس بوک مالکیت آن را به عهده دارد.یکی از قابلیت های این شبکه اجتماعی این است که کاربران آن می توانند عکس ها و ویدئو های خود را در دیگر شبکه ها مانند فیس بوک،توییتر،تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران از قابلیت فیلترهای دیجیتال برای تصاویر خود می توانند استفاده نمایند.

نکته ی دیگر این شبکه این است که کاربران ویدئو های خود را با محدودیت۶۰ثانیه ای در این فضا قرار می دهد.در تاریخ 6 ماه فوریه سال ۲۰۱۰ برای اولین بار برنامه اینستاگرام به طور رسمی در اپ استور برای سیستم عامل آی‌او‌اس به صورت گسترده و جهانی منتشر شد.همچنین در تاریخ 3 ماه آوریل سال ۲۰۱۲نسخه ی اندروید این شبکه ی جذاب انتشار داده شد و در زمان محدود و اندک کمتر از یک روز،تعداد بیش از یک میلیون بار دراین برنامه،بارگیری شد.

و سپس سال ۲۰۱۲، اینستاگرام در نسخه ی وب در اختیار کاربران قرار گرفت و دسترسی کاربران خود را از طریق مرورگر در نسخه وب آسان کرد.و البته این نکته قابل توجه است که این نسخه وب محدودیت هایی به نسبت نسخه ی قبلی خود یعنی آی‌او‌اس و اندروید داشت.

تاریخچه ی انتشار نسخه ی وب اینستاگرام

همچنین در نهایت درسال ۲۰۱۴ نسخه ی ویندوز پرطرفدار برنامه اینستاگرام منتشر شد. این برنامه قابلیت های فراوان و جذابی را دارا می باشد.همچنین کاربران این برنامه این قابلیت را دارند که از پست های اکانت خود لینک خروجی دریافت نمایند و البته این نکته قابل توجه است که در اکانت های خصوصی(private)قابلیت استفاده از لینک خروجی را ندارند.کاربران برای دریافت لینک خروجی خود از پست مورد نظر،می توانند ابتدا به پست خود مراجعه و سپس آیکون سه نقطه در صفحه را انتخاب و در ادامه گزینه Copy share URl را انتخاب کنند.

با انتخاب و اعمال این گزینه لینک خروجی دریافت و قابل استفاده برای کاربر می‌باشد.قابلیت جذاب دیگر این برنامه این است که کاربر می تواند یک اکانت اینستاگرام خود را به صورت همزمان با یک اکانت فیس بوک همگام سازی نماید.

ارتباط اینستاگرام و فیسبوک

هنگامی که این همگام سازی انجام شود همه ی‌ دوستان فیسبوکی تان که در اینستاگرام اکانتی داشته باشند با یک نوتیفیکیشن و اعلان از حضور و فعالیت شما در اینستاگرام آگاه ‌می شوند.پس از اعمال همگام سازی دو اکانت فیس بوک و اینستاگرام،پست هایی که کاربر منتشر می‌کند به صورت پیش فرض به طور عمومی نمایش داده نمی‌شود و فقط توسط اکانت های دوستان خود(Friends)قابل نمایش و مشاهده خواهد بود.کاربر همچنین این اجازه را دارد که پوشه ای را که در اکانت فیسبوک خود دارای پست های آپلود شده در برنامه اینستاگرام است را تغییر نام بدهد. این برنامه قابلیت این را دارد پست های اکانت کاربر خود را در سایت ها و شبکه های اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارد.

به منظور اعمال این قابلیت کاربر باید وارد قسمت پروفایل‌خود و سپس پست مورد نظر خود شود و در ادامه آیکن سه نقطه ای که موجود است را انتخاب کند و بعد از آن گزینه Share را انتخاب نماید که دراین شرایط کاربر می تواند با انتخاب شبکه مورد نظر خود نظیر توییتر،فیسبوک و …پست خود را در این برنامه ها به دلخواه خود به اشتراک بگذارد .

هشتگ گذاری در اینستاگرام

به منظور موفقیت و مشهور شدن و همینطور بیشتر دیده شدن در فضای اینستاگرام قابلیت استفاده از فعال ترین هشتگ گذاری های روز آن می‌باشد که باعث می شود تا با کاربران دیگر در در ارتباط و تعامل باشید و عکس های شما را بازدید نمایند.

این محبوبیت و مشهور شدن دردسرهای زیادی به همراه دارد که باید هشتگ هایی محبوب و خوب را جستجو کنید که یکی از راه های آن برای پیدا کردن هشتگ های فعال،استفاده از وب سایت معروف hatagify.me می باشد که شما می توانید با وارد کردن موضوع مدنظر خود محبوب و پراستفاده ترین هشتگ های روز موضوع خود را پیدا کنید و آن را برای پست های اکانت خود قرار دهید. استفاده از این هشتگ ها یکی از اصلی ترین راه های افزایش جذب مخاطب و فالوور و محبوبیت شما در فضای برنامه اینستاگرام خواهد بود. این روزها قابلیت های جدید و به روزی در فضای اینستاگرام مشاهده می‌کنیم شامل قرار دادن استوری،ویدیو لایو،بومرنگ و امکانات زیادی دیگر‌ از این قبیل می باشد که هرکدام به نحوی جذابیت خاصی را به فعالیت های کاربر در این فضا می دهد.

برای مثال بومرنگ باعث متحرک سازی و پیوسته سازی تصاویر‌شما می شود و آن را به ثبت می رساند و سپس می توانید آن هارا ذخیره و اشتراک گذاری کنید