امروزه اینستاگرام به یکی از داغ ترین برنامه ها برای تمامی افراد و قشرهای مختلف تبدیل شده است. ساخت کلیپ اینستاگرام نه تنها برای جوانان جذاب و مورد توجه قرار گرفته است. بلکه بسیاری از افراد که شغل خود و یا هنرشان را می خواهند تبلیغ کنند می توانند با ساخت کلیپ جذابیت بیشتری به کار خود ببخشند. و افراد بیشتری را جذب فعالیت های خود کنند. بیشتر افراد به تماشای ویدئو یا عکس توجه بیشتری نشان می دهند تا اینکه بخواهند یک مطلب طولانی را مطالعه کنند. نکته جالب توجه این است که ویدئوها هیچ نیازی به لایک ندارند. و تعداد ویو برای بالا بردن تعداد فالوورهای شما کافی است.

چگونه برای اینستاگرام کلیپ های زیبا و با کیفیت بسازیم؟ جواب این سوال در این مقاله پاسخ داده می‌شود.

برای ساخت کلیپ اینستاگرام نیاز به ابزارهای مخصوصی دارید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا ویدئوهای خود را برش دهید، کوتاه کنید، به هم وصل کنید و یا روی آن ها فیلتر قرار دهید تا جذاب تر شوند . با ما همراه باشید تا برخی ابزارهای رایگان که برای ادیت فیلم و کلیپ اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم. این ابزارها برای افراد عادی طراحی شده اند و می توانید آن ها را در کامپیوتر و یا گوشی مورد استفاده قرار دهید. ولی با تمرین زیاد و کسب تجربه کافی می توانید کلیپ های با کیفیت بسازید.

آشنایی با برنامه های مطرح در زمینه ساخت کلیپ اینستاگرام

ساخت کلیپ اینستاگرام با نرم افزار Filmora Video Editor

این برنامه یکی از بهترین ها برای ساخت کلیپ اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید به راحتی کلیپ های یک دقیقه ای بسازید. این ابزار برای مک بوک و ویندوز طراحی شده است. از این برنامه می توانید برای چسباندن چند فیلم به هم، اضافه کردن آهنگ به کلیپ، قرار دادن عکس در آن و… استفاده کنید. یک ویژگی خوبی که این برنامه دارد این است که کار کردن با آن ساده است. و افراد به راحتی می توانند کلیپ های خود را با آن ادیت کنند. فقط کافیست کمی تمرین داشته باشید.

 ساخت کلیپ اینستا گرام با نرم افزار Inshot

برنامه Inshot یکی از ساده ترین و کاربردی ترین برنامه ها در زمینه ساخت کلیپ اینستاگرام می باشد. یکی از جالب ترین ویژگی های آن این است که به راحتی می توانید سایز فیلم را تغییر دهید. مثلا فرض کنید یک ویدئو دارید که سایز آن برای استوری مناسب است و حال می خواهید از کلیپ در یک قاب مربعی استفاده کنید. ادیت کلیپ برای این کار زمان بر و سخت است. اما این برنامه به راحتی کار تغییر سایز فیلم را در مدت زمان اندکی برایتان انجام می دهد.

توسط برنامه Inshot می توانید عملیات مختلفی مانند تغییر سرعت کلیپ، تغییر سایز، قرار دادن فیلتر و بسیاری دیگر را بر روی کلیپ انجام دهید. این برنامه روشی ساده برای ساخت کلیپ اینستا در مدت یک دقیقه است که کار شما را آسان می کند.

 ساخت کلیپ با نرم افزار iMovie

از پرطرفدارترین برنامه ها برای ساخت کلیپ اینستاگرام می باشد که با استفاده از آن می توانید چند کلیپ را باهم ترکیب کرده و یک ویدئوی با کیفیت بسازید. با استفاده از این برنامه به طور مستقیم می توانید کلیپ های خود را در فیس بوک و یا یوتیوب به اشتراک بگذارید. این ابزار امکان افزودن تریلر به ویدئو را برای شما فراهم کرده است. با این برنامه به سادگی می توانید کلیپ های خود را ادیت کنید و با استفاده از افتر افکت می توانید کلیپ های خود را بسازید.

نرم افزار Magisto

یکی از برنامه های هوشمند برای ساخت کلیپ اینستاگرام می باشد که با استفاده از آن می توانید کلیپ های با کیفیت بسازید. این برنامه ابزاری قدرتمند برای تشخیص چهره، استفاده از فیلتر برای تصاویر و … در اختیار کاربر قرار می دهد تا کلیپ بهترین کیفیت را داشته باشد. این برنامه در عین اینکه بسیار هوشمند و تخصصی طراحی شده است اما کار کردن با آن برای تمامی افراد آسان است. و الگوهای بسیاری برای ساخت کلیپ دارد که کابران با استفاده از آن ها می توانند کلیپ مورد نظر خود را با کیفیت خوب بسازند.

همچنین کتابخانه ای کامل از موزیک دارد که می توانید برای ساخت کلیپ از آن بهره بگیرید. و به طور مستقیم ویدئوی خود را اشتراک گذاری کنید. متاسفانه تنها عیبی که دارد این است که فقط به مدت ۷ روز رایگان است و پس از آن باید ماهانه ۵ دلار بپردازید تا برنامه بریتان قابل استفاده باشد. اما توصیه ما به شما این است که حتما آن را نصب کنید و از قدرت بی نظیر آن در ساخت کلیپ های خود بهره بگیرید.

برنامه  Quik app GoPro

این ابزار برای ساخت کلیپ اینستاگرام و مناسب برای گوشی طراحی شده است. با استفاده از آن می توانید کلیپ هایی شگفت آور بسازید و همه فالوورهای خود را نیز شگفت زده کنید. ابزار Quik app GoPro برای بلاگرها و افرادی که حضور فعالی در اینستاگرام دارند بهترین برنامه محسوب می شود. با استفاده از این ابزار می توانید عکس و موزیک و متن به ویدئو اضافه کنید و از کار کردن با آن نهایت لذت را ببرید.

برنامه MPEG Streamclip

این نرم افزار نیز برنامه های بسیاری برای ادیت و ساخت کلیپ مانند برش فیلم و ترکیب و … دارد. اما نکته جالب توجه در مورد آن این است که از فرمت های مختلف ویدئو پشتیبانی می کند.

 تدوین کلیپ با ابزار FFmpeg

این برنامه برای ساخت کلیپ اینستاگرام ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار می دهد. تغییر فرمت، ضبط فیلم، تغییر بیت ریت کلیپ تنها تعداد محدودی از امکانات این نرم افزار می باشد. جالب ترین ابزاری که دارد این است که می توانید فایل های صوتی را نیز توسط این برنامه ادیت کنید.

نرم افزار Avidemux

جزو بهترین برنامه ها با داشتن رابط کاربری فوق العاده است که برای ساخت کلیپ اینستاگرام مورد توجه افراد قرار می گیرد. و تمامی اعمالی که در نرم افزارهای قبلی به آن اشاره شد را در این برنامه هم می توانید به کار بگیرید. کار کردن با آن آسان است و برخی از فرمت های فیلم را نیز پشتیبانی می کند. به شما توصیه می کنیم حتما استفاده از آن را تجربه کنید.

نرم افزار Windows Movie Maker

از قدیمی ترین و بهترین برنامه ها برای ساخت کلیپ اینستاگرام می باشد که هنوز هم با گذشت مدت زمان زیاد طرفداران خود را حفظ نموده است. برای ساخت کلیپ از عکس ها، ترکیب فیلم ها، قرار دادن موزیک و… می توانید از آن بهره بگیرید.

نرم افزار AVS Video Editor

یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت کلیپ اینستاگرام می باشد که با استفاده از آن می توانید ویدئوهای با کیفیت بسازید. ابزارهایی مانند ترکیب چند فیلم، حذف قسمتی از فیلم، قرار دادن افکت و … در اختیارتان قرار می دهد. استفاده از آن بسیار لذت بخش بوده و طرفداران بسیاری دارد.

نرم افزار Mojo

از جالب ترین برنامه ها برای ساخت کلیپ اینستاگرام به خصوص ساخت استوری های پویا و جذاب می باشد. این امکان را برای شما فراهم می کند که با استفاده از قالب های متحرک بر روی عکس و فیلم، استوری های جالبی بسازید. با استفاده از این ابزار می توانید قسمتی از متن را بر روی کلیپ برجسته کنید، الگوی مورد نظر خودتان را اضافه کنید، رنگ پس زمینه را تغییر دهید و…

برنامه Abobe Spark Video

ساخت کلیپ اینستاگرام با استفاده از این برنامه بسیار جذاب است. تعدادی عکس و فیلم را می توانید با استفاده از این ابزار در یک استوری با افکت های جذاب بگنجانید. همچنین به شما این امکان را می دهد که بر روی کلیپ های خود از انیمیشن های بامزه و متن های مختلف استفاده کنید. این ابزار برای سیستم های آی او اس و اندروید ساخته شده است و استفاده آن برای تمام افراد رایگان است.

ساخت کلیپ اینستاگرام با نرم افزار Premiere Pro

برنامه ای برای ساخت کلیپ اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید ویدئوهای تلویزیونی و تبلیغاتی نیز بسازید. این نرم افزار برای سیستم های مک و ویندوز طراحی شده است. ابزاری حرفه ای برای ساخت کلیپ است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن یک بار هم که شده استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مطلب با بهترین برنامه های ساخت کلیپ آشنا شدید. اگر در شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارید. و دوست دارید فعالیت ها یا برنامه های شما به خوبی دیده شود. و بازخورد خوبی داشته باشید حتما از یکی از این برنامه ها استفاده کنید. و از امکانات بی نظیر آن ها بهره مند شوید. این برنامه ها ساخته شده اند تا بتوانید ویدئوهای زیبا بسازید. چند ویدئو را ترکیب کنید و بر روی آن ها افکت های جذاب به کار ببرید.