یکی از امکانات اینستاگرام هشت گذاری و یا به زبان ساده تر برچسب گذاری است. اینکه هشتگ چیست، چه کابردهایی دارد و چگونه ‌می‌توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد، تمامی چیزهایی است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. هشتگ گذاری در اینستاگرام به خصوص برای پیج‌های تجاری و بلاگرها اگر به خوبی رعایت شود تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت پیج و جذب فالوور خواهد داشت.

هشتگ یک ابزار کارا و قدرتمند برای تمامی شبکه‌های اجتماعی است. در واقع هشتگ نوعی دسته بندی مطالب در این شبکه‌ها محسوب می‌شود. یعنی این امکان را برای تمامی کابران فراهم می‌کند تا بتوانند با جستجوی آن، به مطالب مورد نظر یا مشابه با آن‌ها دسترسی داشته باشند. برای اینکه یک کلمه را برچسب گذاری کنید می‌توانید به ابتدای آن علامت # را اضافه کنید.

بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند بدون اینکه نام آن را بدانند. این علامت Number Sign نامیده می‌شود. با استفاده از علامت # کلمه مورد نظر به هشتگ تبدیل می‌شود. هشتگ گذاری در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بهتر دیده شوید و بازخورد خوبی دریافت کنید. اما باید روش استفاده از آن را بلد باشید. توجه داشته باشید که اگر بین دو کلمه فاصله بیندازید فقط کلمه اول جزو هشتگ حساب می‌شود. اگر عبارت به زبان انگلیسی تایپ شده باشد که کار آسان است. فقط کافیست دو کلمه را به یکدیگر بچسبانید. اما در زبان فارسی باید برای چسباندن آن‌ها از (ـ) استفاده کنید. این علامت Underline است.

روش ساخت هشتگ

کسانی که با تجربه هستند می‌دانند که هشتگ گذاری در اینستاگرام اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست. اما اگر شما جزو کاربران جدید این شبکه‌ اجتماعی هستید به شما آموزش می‌دهیم که چگونه برای پست‌های خود هشتگ بگذارید. فقط کافیست وارد اکانت خود شوید. عکس یا کلیپ مورد نظرتان را بارگذاری کنید. سپس در مرحله‌ای که می‌خواهید کپشن را تایپ کنید، در انتهای متن ابتدا علامت # را تایپ کرده و بلافاصله پس از آن کلمه یا عبارتی که می‌خواهید به عنوان هشتگ استفاده کنید را تایپ کنید. پس از اینکه پست را بارگذاری کردید خواهید دید که این عبارات به رنگ آبی نمایش داده خواهد شد.

اگر قوانین مرتبط با هشتگ اینستاگرام را رعایت نکنید از طرف برنامه جریمه شده و تا مدتی نمی‌توانید از هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پست‌های خود استفاده کنید. به این اتفاق اصطلاحا شادوبن (Shadow Ban) گفته می‌شود.

قوانین مربوط به شادوبن

قوانین مربوط به شادوبن یا Shadow Ban

سعی کنید از هشتگ‌های تکراری به خصوص آن‌هایی که اخیرا ترند شده‌اند استفاده نکنید. از کلمات ممنوعه به هیچ عنوان استفاده نکنید. به دلیل اینکه ممکن است از طرف کاربران بلاک شوید و یا اینستاگرام با تشخیص کلمه‌های ممنوعه شما را شادوبن کند. بیش از اندازه از هشتگ استفاده نکنید. از ربات‌هایی که برای افزایش فالوور ساخته شده‌اند استفاده نکنید. دائما پست گذاری نداشته باشید و مطالبی استفاده نکنید که باعث بلاک شدن شما بشوند.

اگر برای هشتگ گذاری در اینستاگرام دچار مشکل شده اید و برای اینکه بتوانید از حالت شادوبن خارج شوید روش‌های مختلفی وجود دارد. برای رفع این مشکل ‌تمام هشتگ‌هایی که برای پست‌های اخیر خود استفاده کرده‌اید را از پست حذف کنید. فعالیت خود را در اینستاگرام کاهش دهید و یا تا چند روز هیچگونه فعالیتی نداشته باشید. رمز اکانت خود را تغییر دهید. این موضوع را به اینستاگرام اطلاع دهید تا رفع شادوبن شوید.

هشتگ گذاری در بیو و استوری اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام برای استوری به خصوص برای کسانی که پیج عمومی دارند بسیار کاربردی خواهد بود. با این کار می‌توانید فالوورهای بیشتری برای کار خود جذب کنید و محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. برای این کار مشابه با هشتگ گذاری در پست فقط کافیست در استوری پیش از متن تایپ شده علامت # را تایپ کنید. هشتگ گذاری در بیو یک راهکار عالی برای افراد صاحب برند است تا بتوانند با این کار بازیدهای خود را بالا ببرند.

استفاده از هشتگ چه مزایایی دارد؟

هشتگ گذاری در اینستاگرام مزایای بسیاری دارد. پیج‌هایی که از هشتگ در پست‌های خود استفاده می‌کنند خیالشان راحت است که اگر شخصی عبارت مورد نظر را سرچ کند، پیج آن‌ها برای کابران در قسمت سرچ قابل نمایش است و دیگر نیاز نیست برای جذب فالوور زحمت زیادی بکشند. هشتگ کار را برای کاربران نیز ساده می‌کند. وقتی شما یک عبارت را سرچ می‌کنید به راحتی می‌توانید به پست‌های مرتبط با آن دسترسی داشته باشید.

هشتگ‌ گذاری در اینستاگرام سرعت جستجو در آن و یا هر شبکه اجتماعی دیگر را بسیار بالا می‌برد. به طبقه بدنی مطالب موجود در یک پیج یا اکانت کمک می‌کنند. به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بتواند تشخیص دهد شما به دنبال چه نوع محتوایی هستید یا محتوایی که برای پیج خود به کار می‌برید در چه زمینه‌ای است. برخی هشتگ‌ها نیز برای یافتن افرادی که به یک چیز مشترک فکر می‌کنند و یا به دنبال یک حس مشترک هستند بسیار کمک کننده خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید: اکولایزر چیست؟ 3 روش ساخت اکولایزر با گوشی

نکات هشتگ گذاری

به هنگام هشتگ گذاری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

  • حتما پیش از هشتگ گذاری در اینستاگرام ابتدا یک بار آن را در قسمت سرچ جستجو کنید. به این ترتیب می‌توانید عبارات مشابه را مشاهده کنید و بهترین ایده را برای هشتگ انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که برای هشتگ گذاری نمی‌توانید از علائم و کاراکترهای خاص استفاده کنید. اما این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید از اعداد در هشتگ بهره بگیرید.
  • برای اتفاقات مهم و یا حوادث مختلف در جهان می‌توانید از هشتگ استفاده کنید.
  • بیش از اندازه در یک پست از هشتگ استفاده نکنید. نه تنها از جذابیت ظاهری پست شما می‌کاهد بلکه باعث می‌شود اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند و از رتبه پیج شما کاسته شود و یا بلاک شوید. طبق بررسی‎هایی که انجام شده است. پست‎هایی با تعداد ۹ هشتگ بیشترین بازدید را نسبت به پست‎های دیگر داشته‌اند.
  • از هشتگ‌هایی که قبلا توسط دیگران به کار برده شده و ترند شده استفاده نکنید. به دلیل اینکه این امر هشتک ربایی محسوب می‌شود.
  • برای این کار از هر نوع کلمه‌ای استفاده نکنید.
  • از عبارات بلند برای هشتگ گذاری در اینستاگرام استفاده نکنید.
  • از کلمه‌های با معنی استفاده کنید و عباراتی استفاده کنید که با موضوع پست شما مرتبط باشند.
  • از ایموجی‌ می‌توانید برای هشتگ استفاده کنید.

هشتگ برای کسب و کار

چگونه می‌توان از هشتگ‌ها برای کسب و کارهای تجاری بیشترین استفاده را برد؟

اگر صاحب یک پیج تجاری هستید، اگر محصولات خود را دوست دارید در بهترین حالت به فروش برسانید و کسب و کار خود را رونق دهید به شما آموزش خواهیم داد که چگونه با هشتگ گذاری در اینستاگرام به هدف والای خود دست پیدا کنید و بتوانید مشتریان مختلفی از سراسر ایران برای برند خود پیدا کنید.

  • به پیج‌های مشابه کسب و کارتان بروید و ببینید بیشتر از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا هم رقیبان خود را بشناسید و هم ببینید چگونه توانسته‌اند با استفاده از هشتگ‌های مفید مشتریان خود را افزایش دهند و به سود برسند. می‌توانید برخی از هشتگ‌هایی که به کار برده‌اند را برای کسب و کار خود به کار ببرید.
  • کلمه کلیدی مرتبط با حرفه تجاری و برند خود را بیشتر به کار ببرید. فرض کنید شما صاحب یک پیج برای فروش لوازم آرایشی هستید. بیشترین کلمه‌ای که ممکن است توسط کاربران در این زمینه سرچ شود کلمه آرایش است. با هشتگ‌گذاری این کلمه هم کاربران به راحتی می‎توانند به پیج شما دسترسی داشته باشند و هم کسب و کار شما رونق پیدا خواهد کرد. همچنین برای اینکه ببینید کدام هشتگ‌ها بیشتر در رابطه با شما استفاده شده‎اند می‌توانید موضوع پیج خود را در قسمت جستجوی اینستاگرام سرچ کنید و کلمات مشابه با آن را که برایتان پیدا شده است را به عنوان هشتگ در پست‎های خود به کار ببرید.
  • پست‎های خود را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آن‎ها بیشترین بازخورد را داشته‌اند. می‌توانید از هشتگ‎‌هایی که برای این پست‎ها استفاده کرده اید برای هشتگ گذاری در اینستاگرام و برای پست‎های دیگرتان نیز بهره ببرید. اما توجه داشته باشید که بیش از حد از هشتگ‎های تکراری در پیجتان استفاده نکنید.
  • از هشتگهای خاص و منحصر به فرد خود استفاده کنید. به این ترتیب مشتریان خاصی که به دنبال شما هستند به راحتی می‎توانند شما را پیدا کنند.
  • برای هشتگ گذاری در اینستاگرام باید به محتوای پست توجه داشته باشید. باید از هشتگ‎‌های مرتبط با پستتان استفاده کنید. به هیچ عنوان از هشتگ‎‌های غیرمرتبط استفاده نکنید.
  • تعداد هشتگ زیاد در پست باعث سردرگمی بیننده می‎‌شود. برای این کار می‎توانید هشتگ‌های پست را مخفی کنید. دو روش برای این کار وجود دارد. اول اینکه ابتدا پست خود را بارگذاری کنید. سپس در قسمت کامنت هشتگ‎‌ها را کپی کنید. البته ایراد این کار این است که اگر تعداد کامنت‎‌ها خیلی زیاد شود دیگر هشتگ‎‌ها قابل مشاهده نخواهند بود. روش دیگر این است که می‎‌توانید هشتگ‌ها را داخل کپشن بنویسید. اما به صورت مخفی در بیاورید. برای این کار ابتدا کپشن را بنویسید. سپس زیر آن یک نقطه یا خط تایپ کنید و اینتر را بزنید. این کار را سه بار یا بیشتر تکرار کنید. در این صورت دیگر هشتگ‏‌‌ها قابل مشاهده نیستند و در صورتی که کاربر عبارت (بیشتر یا more) را لمس کند ادامه کپشن را خواهد دید.
  • از هشتگ برند مخصوص به خود استفاده کنید. در این صورت اگر کاربری نام تجاری یا برند شما را سرچ کند به راحتی می‌تواند به پست‎های شما دسترسی پیدا کند.

کلام پایانی

هشتگ گذاری در اینستاگرام را میتوان به عنوان یک معجزه برای کسب و کارهای اینترنتی دانست. در این مطلب تمام چیزهایی که برای هشتگ گذاری نیاز بود را به شما معرفی کردیم. با رعایت تک تک این نکات می‎توانید رونق عظیمی در تجارت خود ایجاد کنید بدون اینکه نیاز باشد هزینه اضافی برای تبلیغات و یا چیزهای دیگر استفاده کنید.