برای رفع مسدود شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ حداقل یک بار برای تمامی کابران اینستاگرام پیش آمده است که نتوانند پست بگذارند، پست ها را لایک و کامنت گذاری کنند و مشکلاتی از این دست که در میان کاربران به اصطلاح به آن بلاک شدن اکانت گفته می شود. با استفاده از یک سری راهکار به راحتی می توانید از بلاک شدن خلاص شوید. البته مسدود شدن اکانت اینستا دائمی نیست و به زودی رفع می شود. اما اهمیت پست گذاری برای اکانت های بیزینسی از اهمیت بالایی برخوردار است. حال باید دید اصلا علت بلاک شدن اکانت اینستاگرام چیست؟ این اپلیکیشن نیز همچون هر برنامه دیگری قوانین خاص خود را دارد که به الگوریتم اینستاگرام معروف است. سرپیچی از قوانین باعث مسدود شدن اکانت می شود.

گاهی هم کاربر هیچ اشتباهی مرتکب نشده است و با این حال باز هم بلاک شده است. در این صورت برای رفع مسدود شدن اینستاگرام باید مشکل را به شبکه گزارش داد. در غیر این صورت در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع بلاک و بهترین راهکارهای رفع بلاک اینستاگرام آشنا شوید.

مسدود شدن اینستاگرام

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام مانند هر برنامه قواعد مخصوص به خود را دارد که در صورتی که هر کاربر از قوانین سرپیچی کند با مسدود شدن اینستاگرام روبرو خواهد شد. کاربر هیچ گاه پیغامی از طرف شبکه مبنی بر اینکه در خطر بلاک شدن است دریافت نخواهد کرد. اما بهتر است این قوانین را بشناسید تا با عدم رعایت آن ها بلاک نشوید. بایدها و نبایدهای الگوریتم اینستاگرام:

  • بیش از اندازه فالو و یا آنفالو نکنید.
  • بیش از اندازه پست ها و کامنت های دیگران را لایک نکنید.
  • بیش از اندازه در پست های خود از هشتگ استفاده نکنید.
  • بیش از حد زیر پست های کاربران دیگر کامنت نگذارید.
  • از ربات های اینستاگرام برای افزایش فالوئر و لایک استفاده نکنید.
  • از دستگاه های مختلف برای وارد شدن به اکانت خود استفاده نکنید.
  • از گذاشتن حرف های رکیک و پست های غیر اخلاقی پرهیز کنید. به دلیل اینکه کابران دیگر شما را ریپورت می کنند و نتیجه آن مسدود شدن اینستاگرام است.
  • در کل بیش از حد فعالیت نداشته باشید. نه به این معنا که کلا فعالیت خود را قطع کنید. در این صورت باز هم اینستاگرام ممکن است شما را بلاک کند. گذاشتن حداقل دو پست در هفته می تواند شما را از شر مسدود شدن خلاص کند.

مسدود شدن اینستاگرام

 

انواع بلاک اینستاگرام

کاربران ممکن است با سه نوع مسدود شدن اینستاگرام روبرو شوند:

۱.مسدودی موقت: در این صورت از طرف اینستاگرام پیغام Your’re Temporarily Blocked را دریافت خواهید کرد. مدت زمان آن کوتاه است و ظرف چند ساعت و نهایت یک شبانه روز این مشکل رفع خواهد شد.

۲.مسدودی با زمان مشخص: در این صورت با پیغام Action Blocked با مدت زمان مشخص مواجه خواهید شد. زمان مشخصی دارد که بعد از گذشت این مدت مشکل برطرف خواهد شد. ممکن است بین یک روز تا ۳۰ روز مقدار آن متغیر باشد که هرچقدر قوانین را بیشتر نقض کنید مدت زمان آن افزایش خواهد داشت.

۳.مسدودی بدون زمان: در این حالت با پیغام Action Blocked بدون مدت زمان مواجه خواهید شد. مدت زمان این نوع مسدودی مشخص نیست و ممکن است حتی تا دو هفته هم طول بکشد که بدترین حالت بلاک شدن است. به دلیل اینکه کاربر نمی داند چه زمانی ممکن است این اتفاق برطرف شود.

روش های رفع مسدود شدن اکانت اینستاگرام

مسدود شدن اینستاگرام

۱.عجله ای برای رفع مسدودی ندارید

رفع مسدود شدن اینستاگرام کمی تحمل می خواهد. تا دو روز صبر داشته باشید. به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. در غیر این صورت و در صورتی که این قضیه باعث ناراحتی شماست راه های بعدی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: غیر فعال کردن کامنت پست های اینستاگرام

۲.بی گناهید و هیچ اشتباهی مرتکب نشده اید

در صورتی که اطمینان دارید هیچ یک از قوانین را زیر پا نگذاشته اید، بلاک شدن اکانت را به اینستاگرام اطلاع دهید. پس از دریافت پیغام Action Blocked با زدن گزینه Tell Us می توانید اپلیکیشن را از این موضوع مطلع کنید. وارد صفحه پروفایل خود شوید. وارد تنظیمات شده و Help را لمس کنید. روی گزینه اول report a problem زده و دوباره از کادر باز شده روی سطر سوم که همین عبارت است را لمس کنید. مشکل به وجود آمده را تایپ کنید و در انتها روی submit را کلیک کنید.

۳.با دستگاه دیگر وارد اینستاگرام شوید

یکی از روش های رفع مسدود شدن اینستاگرام این است که از یک دستگاه دیگر وارد اکانت خود شوید. گاهی ممکن است اکانت بلاک نشده باشد و این آی پی دستگاه است که مسدود شده است. برای این کار بهتر است از نت خط گوشی خود استفاده کنید.

۴.به یکی از شبکه های اجتماعی خود وصل شوید

گاهی ممکن است اینستاگرام شما را به عنوان ربات تشخیص دهد. به همین خاطر باید اکانت خود را به فیس بوکتان وصل کنید. وارد قسمت تنظیمات شده و روی Linked Account کلیک کنید. در این قسمت لیستی از شبکه های اجتماعی را می بینید که می توانید حسابتان را به فیس بوک و یا دیگر شبکه هایی که در آن ها اکانت دارید متصل کنید.

۵.اطلاعات اکانت را تکمیل کنید

در صورتی که شما برای تکمیل اطلاعات شخصی خود اقدام نکنید، اینستاگرام شما را ربات تشخیص می دهد و بلاک می کند. پس هرچه سریع تر اطلاعات خود را کامل کنید تا با مسدود شدن اینستاگرام مواجه نشوید. در صورتی که مشکل برطرف نشد یک بار پسوردتان را عوض کنید و یا از ورود دو مرحله ای استفاده کنید.

۶.یک بار برنامه را حذف و دوباره نصب کنید

در این صورت به احتمال زیاد مشکل بلاک شدن اکانت برطرف خواهد شد.

۷.اطلاعات موجود در بیو اینستاگرام را تغییر دهید

اگر در بیو از لینک استفاده کرده اید و یا بیش از حد آن را شلوغ کرده اید لینک را برداشته و آن را خلوت کنید.

کلام پایانی

در بیشتر مواقع مسدود شدن اینستاگرام موقتی است و به زودی و در صورتی که شیطنت نکنید برطرف خواهد شد. ممکن است هیچ یک از روش های بالا نتوانند برای رفع مشکل کارساز باشند. به همین منظور می توانید یک اکانت جدید بسازید. البته توجه داشته باشید حتما این کار را با دیتای گوشی انجام دهید. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببرد تا در صورت وقوع مشکل از این راهکارها بتوانید استفاده کنید.